Kaartje kopen? - Reisverslag uit Villach, Oostenrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Kaartje kopen? - Reisverslag uit Villach, Oostenrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Kaartje kopen?

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

14 Juni 2016 | Oostenrijk, Villach

Villach,13-06-2016
Wij waren van plan via de Alpe Adria fietsroute naar onze caravan in St. Johann im Pongau te fietsen. De Alpe Adria heeft twee vertakkingen. De ene gaat via Slovenië en de andere door Italië en de Dolomieten. Beide routes hebben we al eens gefietst. Nu het weer zo wisselvallig is hebben we niet zo veel zin in een herhaling, temeer daar we weten dat de campings tot Villach dun gezaaid zijn. De route via Slovenië, die onze voorkeur geniet, heeft meer campings. Maar daar is het weer nog instabieler. In de bergen fietsen is dan niet leuk. Bovendien zouden we vanwege het weer dan toch weer een hotelletje opzoeken. En daar hebben we helemaal geen zin meer in. Dus besluiten we de trein vanaf Padova naar Villach te nemen. We zijn vroeg bij het station want we willen ook nog wat rondkijken in het centrum van Padova. Omdat het een grensoverschrijdend traject is moet een kaartje worden gekocht aan het loket. Dus wachten, minstens een half uur. Eenmaal aan de beurt duurt het een kwartier voordat de lokettist uitgezocht heeft hoe dit moet. Nou het kan niet. Onmogelijk. Joop hakt de knoop door en koopt eerst maar een kaartje tot Venetië en ziet daar dan wel weer verder. Centrum Padova valt af. In Venetië ongeveer hetzelfde verhaal. Dus nu maar een kaartje gekocht naar Udine. Daar op het station blijkt waarom het zo moeizaam ging. De trein naar Villach is geprivatiseerd, kaartjes koop je in de trein. De rest van de middag brengen we relaxt door in Udine op twee terrasjes. We zijn op tijd bij de trein, deze blijkt een enorm fietscompartiment te hebben. De conductrice vertelt dat deze in de weekends afgeladen vol is, meer dan 100 fietsen is gebruikelijk. De trein volgt het tracé van de Alpe Adria route. Om 7 uur zijn we in Villach Hbf, een uurtje later zitten we achter een schnitzel als een deurmat.
Ciao,JA

• 14 Juni 2016 - 09:43

Ans:

Wanneer kan het welkomscommitee hier op de camping op jullie rekenen?

• 14 Juni 2016 - 09:49

Henk En Jacqueline:

Moi Joop en Ali,

Goh, wat een gedoe levert het onvoorspelbare weer op.
    Jullie haken er logisch en praktisch op in.
    Nog heel veel genoegen met het fietsen.

Een hartelijke groet uit Wijchen.

• 14 Juni 2016 - 12:01

Joke:

Hallo Joop en Ali, wanneer gaan jullie nu door naar Oostenrijk? Gaan jullie van daar uit verder fietsen?
    Wat is nu de bedoeling?
    Moet het wel weten om de POLEN er weer uit te gooien ;-)
    Hoor van jullie en goede keus, niet met onweer en regen door de bergen fietsen xxxx

• 14 Juni 2016 - 17:38

Ine En Henk Schoonderbeek:

Nou jullie hebben heel veel te vertellen. Ik denk dat er heel wat koffiepotten aan te pas moeten komen in st
    johann. Nog een goede reis en veel plezier.

• 15 Juni 2016 - 09:15

Ben & Ingrid:

Het is inderdaad in heel Europa nog steeds slecht tot matig weer. Volgende week zijn de vooruitzichten beter. Goed dat jullie het reisplan daar op aanpassen. Kunnen ons ook voorstellen dat je wel genoeg krijgt van de hotels. Als wij 2 maal achter elkaar een hotel moeten pakken vinden we het al genoeg.....