Jadranska Magistrale - Reisverslag uit Novalja, Kroatië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Jadranska Magistrale - Reisverslag uit Novalja, Kroatië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Jadranska Magistrale

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

26 Mei 2016 | Kroatië, Novalja

Novalja,26-05-2016
We fietsen weer richting ferry. Nu geen fietspad meer, maar wel een 4-tal gemene klimmetjes van 10%. Eigen schuld, we hebben gekozen voor een binnenweggetje. Maar altijd leuker dan over de grote weg. We zijn ruim op tijd voor de overtocht. Met verbazing zien we een lange file staan. Veel Duitsers en Oostenrijkers. Blijkbaar vakantie daar. Op de fiets sjezen we er voorbij, kopen een kaartje en kunnen direct aan boord. Hier ontmoeten we 2 Amerikaanse fietsers uit North Carolina. Vervolgens fietsen we een stukje van de kustweg, de “Jadranska Magistrale”. Wordt de mooiste kustweg van Europa genoemd.Nu nog rustig, dat zal in het hoogseizoen beslist anders zijn. Bij de ferry naar Pag is het nog drukker! Maar voor ons weer geen probleem. De dienstregeling volgens internet is niet meer van toepassing, de ferry vaart nu constant heen en weer. Op Pag aangekomen lijkt het of we in het Atlasgebied van Marokko fietsen. Totaal anders dan op Rab. Als we het stadje Novalja binnen rijden zien we alleen maar heel veel groepen jongelui. Wat is hier aan de hand? Zijn we hier in Lloret de Mar of zo? Bij ons onderkomen, Ana & Ita, doen we navraag. Er is een 4-daags techno lentefestival, Spring Break Island 2016. Vooral Duitse en Oostenrijkse jongelui komen hier op af, maar we zien/horen ook Amerikaanse en Chinese jongelui. Na het douchen lopen we naar de boulevard om een terrasje te pakken. Hoe geheel anders is het hier dan in het beschaafde en mooie Rab. We slenteren door het stadje en kopen een stukje schapenkaas waar dit eiland om bekend staat. De terrassen zijn goed gevuld met verbrande en feestende jongelui. Ach, we hebben er ook wel weer veel pret om. Na vannacht denken wij, oudjes, er misschien anders over.
Do videnja, JA

• 26 Mei 2016 - 20:07

Joke:

He Joop en Ali, dat ziet er idd heel anders uit de kamer wel erg luchtig, ziet er prima uit.
    Hoop dat jullie idd kunnen slapen als ik al die blikken bier zie.
    Wel leuk om zoiets mee te maken, dat over komt je nooit weer dus hoop dat jullie genieten xxxx

• 27 Mei 2016 - 13:39

Ans Van Nieuwburg:

Hebben jullie de feestende jongelui overleefd? Jullie zijn wel fanatiek bezig met de binnenweggetjes. Ik volg jullie elke dag en geniet met jullie mee. Fijne reis verder. Ans