De rondweg - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu De rondweg - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

De rondweg

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

03 Mei 2016 | Griekenland, Archaía Olympía

Olympia, 03-05-2016
Regelmatig werden we vannacht door regen-en onweersbuien gewekt. Vanochtend wordt het wat minder buiig. Af en toe zien we zelfs het zonnetje. De voorspelling voor de komende dagen is echter niet best. En dat terwijl er nu zelfs 2 campings zijn aan het eind van onze etappe. Maar het motto van Ali is: kamperen in een tentje is leuk, maar ik ga niet met mijn knieen in de modder. Weer zien we bergen afval langs de weg liggen. Het lijkt wel of we in een derde wereld land zijn. Zou het met een staking te maken hebben? En weer bedenken we ons dat wanneer het meivakantie in Nederland is, het in zuid-Europa vaak slecht weer is. In de buurt van het stadje Pirgos kijkt Ali niet op de kaart en fietst gewoon achter Joop en zijn Garmin aan. En weer zijn we er ingetuind. In plaats van gewoon de hoofdweg door het stadje te nemen ,waar we later toch weer op terechtkomen, worden we er helemaal omheen geleid. Over onverharde landwegen met grote keien en diepe kuilen gevuld met regenwater. Wat voegt deze omweg nou toe? Bovendien liggen rechts en links grote bergen afval, wat is er toch aan de hand. Aan de hoeveelheid te zien ligt het er al weken. Vroeg in de middag, vlak voor het uitbreken van een onweersbui, bereiken we ons hotel in Olympia. Aan het eind van de middag wordt het droog en lopen we het nieuwe Olympia in. Dat staat natuurlijk volledig in het teken van het toerisme. In een cafeetje waar we een biertje drinken doen we nog navraag hoe het toch zit met al het afval. We begrijpen uit het antwoord dat overheid, provincies en gemeenten zo slecht samenwerken dat het onduidelijk is wie hiervoor moet opdraaien. Een centenkwestie dus, het wordt gewoon niet opgehaald. Dat belooft wat voor de zomer! Morgen gaan we het oude Olympia en het museum bekijken.
Antio, JA

• 03 Mei 2016 - 18:22

Ida Jan:

Hallo Ali en Joop.
    Hier is het weer eindelijk goed lekker de zon er bij heerlijk hoor dat werd wel tijd.
    We hebben vanmiddag lekker in de tuin gezeten,met onze dochter en de kleinkinderen dan knap je weer helemaal op na al die regen want dat word je ook zat.
    Ali /Joop we hopen dat het wer bij jullie ook op knapt,en verder een goede reis .
    Ida/Jan vanuit Holland

• 03 Mei 2016 - 20:06

Hanny En Be.:

Hallo Ali en Joop.

Het zit soms ook wel eens tegen. Gewoon doorgaan[ploeteren]! Komt goed.
    Er komt ook daar weer mooi weer.

En die rommel langs de straten. wij kennen het. Even de ogen dicht doen.

Sukses verder Hanny en Be.

• 04 Mei 2016 - 09:16

Joke:

He Joop en Ali, vroeger als pap en mam in Spanje waren en mooi weer hadden, was het hier vaak slecht, wij krijgen nu mooie dagen en zie dat het weer bij jullie niet zo geweldig is. Zo zie je maar het weer blijft schommelen, de een boft de ander dikke pech. Hoop niet dat het verder met bakken uit de lucht komt vallen.
    Zie Ali ook niet op de knieen door de modder kruipen en waarom ook.
    Wens jullie een goede en juiste route en vele knuffels xxxx

• 05 Mei 2016 - 19:52

Lian Ruedisueli:

Hoi Hopi
    Wat een slecht weer hebben Julie Zeg dat is jammer maar het word vast beter de komende dagen
    Nou Zoals Jullie al gehoord hebben is het hier beter weer
    Nou Ali ik ging ook Niet in een tentje hoor met dat weer
    Gr theo en lian