Tegenwind - Reisverslag uit Myrtéa, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Tegenwind - Reisverslag uit Myrtéa, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Tegenwind

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

02 Mei 2016 | Griekenland, Myrtéa

Myrtia,02-05-2016
De eigenaresse, en naamgeefster, van hotel Anastazia begeleidt het vorstelijke ontbijt met gezellig gekwek. “ 4 eieren, 4 plakken zelfgebakken cake, 4 stuks fruit, 2 potten zelfgemaakte jam, kaas, ham, koffie, jus d'orange en griekse yoghurt met honing. En ook nog brood dus. We nemen de ferry van 10.30 naar het vaste land, alwaar de Peloponessos tour gaat beginnen. Om 12 uur gaan we als een van de eersten aan wal. Nog 80 km fietsen naar Olympia vinden we te ver. Bovendien wordt er regen en onweer voorspeld. We hebben intussen besloten de route van Benjaminse een beetje aan te passen. Overbodige klimmetjes, omdat er bijvoorbeeld een leuk kasteel op een bult staat, gaan we, indien mogelijk, vermijden. Ook vandaag zit er weer zo'n klim in. We fietsen er mooi omheen over een 4-baans weg waar nauwelijks verkeer is. We worden gepasseerd door 2 Australische fietsers zonder bagage. Zij fietsen doodleuk ruim naast elkaar. De griekse automobilisten, die best wel van racen houden, gedragen zich voor fietsers keurig. Zij laten ons de rechter rijbaan. De omgeving is weinig interessant. Een agrarisch gebied. Ali heeft met haar Dayzer al een paar boerderijhonden van zich afgehouden. Intussen is de wind aangewakkerd tot windkracht 5-6 tegen. Het tempo zakt naar 10-15 km/u. Vlak voordat de bui losbarst bereiken we ons onderkomen, hotel Zorbas. Wij zitten op ons overdekte terras hoog en droog. De temperatuur is prima.
Antio, JA

• 02 Mei 2016 - 19:00

Bärbel Hoffmann:

Liebe Ali, lieber Joop,
    wir freuen uns täglich über die Bilder. Mit meinem kleinen Wörterbuch versuche ich auch die Beschriftung zu übersetzen (ist aber sehr mühsam).
    Wir wünschen euch weiterhin ein tolle Weiterreise und viele schöne Eindrücke.
    Liebe Grüße von Axel und Bärbel

• 02 Mei 2016 - 19:19

Hans En Ria:

Hoi Joop en Ali,
    Tot nu toe hebben we jullie verslagen met veel plezier gelezen. Het is leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Eigenlijk hebben jullie al veel vreemde dingen en vreemd weer meegemaakt. Hopelijk is dit op het vasteland anders.De tent etc hebben jullie bij je voor de stabiliteit van de fietsen bij sterke zijwind zo moet je maar denken.
    Wij zijn nog steeds in Nederland en hebben hier al weer samen een aantal fietstochten gemaakt. Wij gaan alleen als het goed weer is en blijven met regen en onweer bij de kachel. Vorige week was het elke dag 6 tot 10 graden en heel veel (hagel) en regenbuien.
    Sinds gisteren is het beter en ze zeggen dat het aan het eind van de week 23 graden wordt. Eerst zien en dan geloven.
    Hoe staat het met jullie zitvlakken al een bezoek aan de slager gebracht om de biefstukken op maat coursbroek te laten snijden?
    Groeten,
    Hans en Ria

• 03 Mei 2016 - 08:45

Joke:

Wat ziet dat er goed uit, krijg gelijk trek, kom er achter dat ik weer geen eten heb gehad vannacht, zal ook wat fruit, denk beschuitjes met aardbeien klaarmaken. groetjes van ons 4 xxxx