Corfu - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Corfu - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Corfu

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

23 April 2016 | Griekenland, Kérkyra

Corfu, 23-04-2016

Vanmorgen, na 2.45 uur vliegen, zijn wij en de fietsen om half 8 (half 9 plaatselijke tijd) op Corfu geland. Nadat de fietsen weer rijklaar zijn gemaakt wijst de Garmin ons de weg naar hotel Anita. De route voert over een begraafplaats(!), langs een “konditorei” met uitstekende koffie en via een dammetje over de baai bij het vliegveld. Hotel Anita is uit de kunst, Joop vindt de naam ook wel wat hebben.Over prijzen willen we eigenlijk niet praten, maar voor deze keer €25 incl. zwembad.
Na onze installatie gaan we eerst wat nuttige zaken regelen: een nieuw slot voor de fiets van Ali (sleutel bij transport afgebroken), brandstof (gas/wasbenzine) om te kunnen koken bij verblijf op campings, een simkaart voor mobiel internet (i-Pad van Ali) en een lunch op een terrasje. Dat is in de zon bij 23° geen straf. We observeren de flanerende Griek(s)en en wat opvalt is, dat men er over het algemeen verzorgd en modieus uitziet. Er wordt druk gewinkeld, dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de Grieks-orthodoxe paasweek die morgen begint met een grote processie in het centrum van de stad. Gaan we morgen zien. Vanavond gaan we eten in het restaurant van het hotel, een set-menu ( dus wat de pot schaft ) bereid door oma en dochter. Oma was vanmiddag al druk bezig artisjokken uit eigen tuin te prepareren. Vandaag toch nog 25 km. op de teller gekregen, de wegen zijn niet zo best maar de Griekse automobilisten gedragen zich fietsvriendelijk, een aantal malen voorrang gekregen terwijl we er geen recht op hadden.
Antio, JA

• 23 April 2016 - 18:28

Ida/Jan:

Leuk om wat van jullie te horen , lekker zo een tempratuur hier valt af en toe nog hagel.
    wij zitten op het moment in Drenthr in ons boerderijtje ook lekker hoor maar geen 23 graden.
    Maar als de zon er is danis het ook lekker.
    Joop /Ali we wesen jullie een goeden reis en een fijne vakantie.
    Goetjes uit Drenthe Ida en Jan en de hondjes

• 23 April 2016 - 18:43

Joep Van Der Meijs:

Hallo Ali en Joop,
    Ik zie: beter weer dan hier. In de zon gaat het. Maar de wind is echt koud. Tot gisteren viel het nog mee. Dus ook wat fietsboodschappen gedaan.
    Bij jullie in Griekenland ziet het er ook aangenaam uit. Van de volgende fiets kilometers horen we en zien we graag weer een verslag tegemoet.
    Heel fijne reis nog en veel plezier.
    Gr. Lia en Joep.

• 23 April 2016 - 18:50

Lianne Ruedisueli:

Hoi Joop en Ali
    Nou dat ziet er toch allemaal zeer zomers uit dat kan je van Nederland niet zeggen
    Leuk om zo van alles te zien en te lezen van jullie
    Ben zeer benieuwd naar jullie reis
    Nog veel fiets plezier en geniet er van
    Tjuuuus Theo en lianne

• 23 April 2016 - 21:15

Lia:

Fijn om te horen dat jullie i.i.g. goed aangekomen zijn en de eerste kilometers alweer onder de wielen hebben.
    Ziet er veelbelovend uit.
    Vanmorgen een hagelbui op de tennisbanen! En koud!
    De nieuwe brug bij Dorkwerd is geplaatst, mooi hoor! Het hele gevaarte is van Zuidbroek naar Dorkwerd gesleept. Prachtklus! Ik ben er even naartoe gefietst in een straffe noorden wind! Muts en handschoenen waren niet overdreven, wel fijn op de elektrische fiets.
    Veel fietsplezier!
    Groetjes, Lia.

• 23 April 2016 - 22:44

Joke:

Hallo Joop en Ali, bedankt voor de koeltas, de inhoud komt wel op :-).
    Bedenk opeens dat ik voor 31 jaar terug daar ook ben geweest rond dezelfde periode, bleek toen dat ik zwanger was van Robert dus toen ik weer thuis kwam kon ik Richard vertellen dat ik zwanger was haha vergeet zijn reaktie niet, hij dacht natuurlijk wat is daar gebeurd maar ik kwam daar achter dat het eten me niet smaakte en ik toch wel een wat weeig gevoel in mijn maag had, was dus heel pril heen
    Op 1 mei is het echt een drukte en gebeurt daar van alles, ze vieren daar de dag van de arbeid en weet ik veel wat allemaal maar erg druk en reuze gezellig.
    Jullie zijn dan al weer aan land maar dit zal overal gevierd worden. Wens jullie veel plezier en zou zeggen neem een duik in het zwembad en geniet van alles, vele knuffels van ons 4 xxxx

• 24 April 2016 - 09:21

Edmund En Jopie:

Hallo Ali en Joop! Vanaf de kust bij Cape Town (South Africa) wensen we jullie wederom een prachtige fietsreis!

• 24 April 2016 - 11:14

Henk En Jacqueline:

Hallo Joop en Ali,

Vanuit Wijchen wensen we jullie een fijne reis en veel genoegen.
    Ons rondje Lauwersmeer laat nog ff op zich wachten, want de tulpen laten nu pas hun kleuren zien.

Henk en Jacqueline.

• 25 April 2016 - 13:19

Ben & Ingrid:

Hoi Joop & Ali,
    Maak er een mooie tocht van, het weer is in ieder geval beter als nu in Nederland. Zijn nu weer een paar weken terug van onze 4 weekse fietsreis door Marokko. Wij hebben weer volop genoten van goed weer , schitterende natuur en leuke ontmoetingen onderweg.