Piste Cyclable - Reisverslag uit La Croix-Valmer, Frankrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Piste Cyclable - Reisverslag uit La Croix-Valmer, Frankrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Piste Cyclable

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

27 Juni 2013 | Frankrijk, La Croix-Valmer

Pierrefeu, 24 juni
De camping in Pierrefeu is een aangename en heel rustige camping met een mooi zwembad. We besluiten een dagje extra te blijven om bij te kleuren en lekker te lezen. ’s Avonds maakt Joop zijn noodvoorraad op. D.w.z. spaghetti, tonijn, ansjovis en een potje saus, allemaal al sinds Spanje in de tas .
Om het op te leuken gaat er nog een verse paprika door, op de markt gekochte olijven en een ui. Een fles wijn completeert het geheel. Ondanks een stormachtige mistral dat stevig aan het tentje rukte hebben we prima geslapen.
Le Lavandou, 25 juni
We beklimmen eerst een pasje, de Col de Fred, om vervolgens tot de Côte d’Azur af te dalen. Via La Londe les Maures en Bormes Les Mimosas zijn we al om 11 uur in Le lavandou, waar we een camping dicht bij het strand en het centrum vinden. Normaal kan er niet voor een nacht gekampeerd worden, maar voor fietsers en wandelaars geldt dit niet. De Piste Cyclable du Littoral loopt van Toulon naar Fréjus, misschien heeft dat er mee te maken. Er wordt druk gebruik gemaakt van dit fietspad. De rest van de middag brengen we op het strand door. In de grote Carrefour vlak bij de camping speuren we naar lekkere hapjes. Geen probleem met zo’n enorm assortiment.
La Croix Valmer, 26 juni
De Littoral volgt de kustweg en biedt prachtig uitzicht op de Méditerranée. Het pad is aangelegd op een voormalig spoorwegtracé.Daar hoort ook een tunnel bij. Tegen 12 uur zijn we alweer op de geplande plaats. Het is de camping “Le Moulin de Verdagne” waar we ruim 30 jaar geleden al eens waren. We herkennen er weinig van terug. Het mooiste gedeelte wordt nu bezet door Mobil Homes, zoals op zo veel campings in Frankrijk. We hebben een mooie rustige plaats tegen de bosrand. Het fietspad loopt bijna langs de camping, 7 km verderop ligt St. Tropez. Als we terugkomen van boodschappen doen, moet de campingbaas hartelijk lachen als hij ons aan ziet komen rijden. Hij wijst naar de bidonhouder, er staat nu een fles wijn in en vraagt of dit wel past bij sportieve fietsers. Nou, ja dus. Omdat we nu wat meer tijd hebben maken we vandaag een uitgebreide Salade Niçoise.
Morgen wordt een was- stranddag. We blijven hier een dagje extra.
Au revoir.

• 27 Juni 2013 - 15:28

Jopie:

Hoi Ali en Joop, bekend terrein, in deze omgeving kampeerden we ook al verschillende keren. Paar jaar geleden fietsten we hier ook, dan vanaf de camping(s). Jaloersmakend weer, hier regen.... En buiten zitten is er al helemaal niet bij! Dus geniet ervan! Nog 1 weekje, dan vakantie. Edmund nog 2 weekjes te gaan.
    Fijne reis langs de Côte d'Azur!
    Jopie

• 27 Juni 2013 - 15:44

Wies:

moi joop en ali.
    allemaal bekende namen uit de tour en die nemen jullie zonder pardon?!!! prachtig ben zelf aan een trip langs de noordkaap via een aantal hoofdsteden oa kopenhagen, stockholm, oslo, helsinki, talinn, riga,vilnius, warschau, berlijn en groningen. het weer is in deze tijd wel redelijk in de baltische staten zelf drukkend. jullie hebben het wat dat betreft beter
    cu wies

• 27 Juni 2013 - 20:44

Joke:

He Joop en Ali, wat jullie allemaal toch meenemen op die fietens van jullie, zo hebben jullie bij pech( ;-) ) toch wat te eten.
    Als ik die plaatjes zie van de zee verlang ik ernaar om terug te gaan, het is hier maar koud en heb mijn mooie 20 jaar oude trui weer aan, dan voel ik me toch wat thuis. Geniet van die heerlijke zon, zee en strand, liefs xxxx