Sightseeing Lisboa - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Sightseeing Lisboa - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Sightseeing Lisboa

Door: JJA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

26 April 2013 | Portugal, Lissabon

Lisboa, 23-04-2013

Viva,
Maandag, 22-04-2013
Na het ontbijt lopen we naar het centrum. We willen het Castelo de Sao Jorge gaan bekijken. Het Sint Joris kasteel is het bekendste kasteel van Lissabon. Het ligt op de hoogste heuvel van de stad en kijkt uit over de brede Taag. Het is een van de bekendste toeristische attracties. De fundamenten van het kasteel stammen al uit de 6e eeuw vC. In 1147 werd het op de Moren veroverd. Ook de Carthagen , Grieken en Romeinen lieten er hun sporen na. Het begint al aardig warm te worden maar op de 110m hoge heuvel staat een lekker windje. Na een late lunch slenteren we door de winkelstraten en zien op een thermometer dat het 25 graden is. Helaas de contrasten tussen arm en rijk zijn groot, we zien veel bedelaars op straat. Het warme weer maakt dorstig en we besluiten de metro te pakken en in de buurt van ons hotel op een terrasje neer te strijken. In het bijbehorende restaurant gaan we ’s avonds eten.`

Dinsdag, 23-04-2013
Een potje campinggas in het vliegtuig meenemen mag niet. Gisteren zien we al op zoek geweest, echter zonder resultaat. De receptionist van het hotel weet raad. Hij tipt ons een zeer grote sportzaak in een Centro Comercial, naast het Estadio de Luz, thuishaven van zowel Benfica als Sporting. We gaan er met de metro heen. We hebben ook ons netbookje bij ons, deze willen we proberen bij een free Wi-Fi zone. In het hotel krijgen we wel verbinding, doch steeds foutmeldingen. Bij het overstappen van de ene naar de andere metrolijn zien we een PC+ shop, een eerste hulppost voor pc’s. Hier leggen we het probleem voor aan de medewerker en hij gaat voortvarend aan de slag. Er wordt veel opgeschoond en het systeem werkt daar weer als vanouds. Ook het campinggas lukt. We gaan terug naar het hotel en proberen het netbook direct uit: weer dezelfde problemen! Toch maar eens proberen bij MacDonald, in de hele wereld heb je daar een Free Wi-Fi. Daar, onder genot van een cheeseburger, werkt het goed. Gelukkig maar. Het is intussen al weer flink warm geworden. We gaan met een tram naar Belem, een voorstadje van Lissabon. Daar staat de Torre de Belem, een verdedigingstoren aan de monding van de Taag. Het bouwwerk in laat Gotische Manuelstijl is in het begin van de 16e eeuw opgericht om de ontdekkingsreizen van Vasco da Gama en de grandeur van de Portugese macht in het tijdperk van de grote ontdekkingen te herdenken. Het is een van de voornaamste bezienswaardigheden van Lissabon en in 1910 uitgeroepen tot nationaal monument. In 1983 werd hij, samen met het nabij gelegen klooster, door de Unesco uitgeroepen tot Werelderfgoed. Terug in het hotel maken we de tassen fietsklaar. Morgen steken we met een ferry de Taag over en starten daar onze fietstocht.
Até logo,JA

• 26 April 2013 - 11:51

Harry Ina:

Wat eenmooie beelden hebben ze in Lissabon
    Wij hebben ook met veel intresse naar deze kolossen gekeken

En er rijden van die mooie oude tams
    Geniet nog veel plezier blijven jullie volgen

Goetn uut Grunn

• 26 April 2013 - 13:42

Carla En Dick Wind:

Het is weer hartstikke leuk om jullie stukjes met prachtige foto's te ontvangen.
    Hier regent het weer eens!
    Heel veel groetjes en goede reis.

• 26 April 2013 - 16:54

Joke:

He Joop en Ali, blij dat het gelukt is, dus nu in het vervolg naar de MAC, lekker bakkie er bij en je dag is niet meer stuk te krijgen en de onze ook niet, zo krijgen we weer mail ;-)
    Vele knuffels en genieten xxxx

• 26 April 2013 - 17:04

Lidia Brandsma:

Hoi Ali en Joop,
    Leuk om jullie weer bij al jullie reisavonturen te kunnen volgen.
    Veel plezier op jullie fietstocht.

• 26 April 2013 - 22:07

Jopie En Edmund:

In 1975 was ik in Lisboa, tijdens de Anjerrevolutie. Een arm land waar mensen hier en daar in olievaten of dozen woonden...In de Algarve nog bijna geen hotels...bewaking op de campings, anders werden je spullen meegenomen. Door alle gebeurtenissen toen is het een onvergetelijke vakantie/rondreis geworden. Tijden zijn veranderd, hopelijk maken jullie er ook een mooie tocht.
    Wij vertrekken morgen met kinderen + aanhang voor een weekje naar New York!
    Geniet van jullie fietstocht!!

• 27 April 2013 - 08:57

Bert En Jelleke:

Jullie zitten daar te puffen in de zon en wij weer te rillen van de kou.
    Groot gelijk dat jullie naar het zuiden zijn vertrokken.
    We zullen jullie volgen.
    Heel veel plezier met het fietsen, het bekijken van de steden en dorpjes, en het eten en drinken niet te vergeten.

• 27 April 2013 - 10:53

Emjo:

Wat ziet dat er weer heerlijk uit! Zon, terrasjes, buiten zijn...Wij hebben er ook zin in! Gisteren 8 graden en hele dag regen, bah. Open haard en kachel aan. Nog een weekje....Heel veel plezier!