De Extremadura - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu De Extremadura - Reisverslag uit Zafra, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

De Extremadura

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

06 Juni 2012 | Spanje, Zafra

Zafra, maandag 4 juni 2012

Gisteren hebben we geen inkopen kunnen doen. We ontbijten met een kop koffie en een cakeje inhet café, alle winkels zijn nog gesloten. In het eerst volgende plaatsje, Fuente de Cantos, doen we inkopen en ontbijten op het pleintje bij de kerk, waar alweer vele ooievaars op alle toppen van de kerk een nest hebben gebouwd. Na het plaatsje fietsen we een aantal kilometers over een stuk onverharde authentieke Camino. Bijna 40 km lang komen we nauwelijks auto’s tegen. Aan het begin van de middag zijn we al in Zafra, waar via internet een kamer hebben geboekt. Zafra wordt ook wel klei Sevilla genoemd en heeft leuke pleinen, winkelstraten en terrassen. Ook ontbreken de nodige monumenten niet. We belanden al snel op een terras, waar we in gesprek raken met een Nederlands echtpaar dat met campertje en fietsen door Spanje trekt. Ze fietsen af en toe een stukje Camino. We dwalen nog wat door het stadje en met tapas en raciones vullen we onze maag. Tegen 9 uur gaan we terug naar het hotel en kijken TV, internetten en lezen nog wat, lekker relaxt.
Adios, JA

• 06 Juni 2012 - 15:41

Joke:

Hallo Joop en Ali, heb jullie mail dubbel gekregen, kan ik 2 x lezen :-) Het ziet er idd erg rustig uit op de snelweg en mooi weer, hier regen goed voor de lavendel in jullie tuin xx

• 06 Juni 2012 - 21:09

Johan En Ina:

Inmiddels een paar dagen thuis , zijn we benieuwd hoe jullie reis vervolgd.
    Johan was gisteren jarig en hij heeft een A-lite met 4 pootjes gekregen (het 2 potertje hadden we deze reis voor het eerst bij ons en is qua gewicht en comfort goed bevallen) en het boekje van de zilverroute.
    We denken na wat de volgende reis zal zijn; naar Praag, naar Avignon of de zilverroute. we houden jullie in de gaten om te zien of de reis interessant en mooi is.
    Veel fietsplezier verder. Hier is het weer slecht, veel regen. vrijdag ga ik met een vriendin een paar dagen in ons eigen landje fietsen; nijkerk-amsterdam-bakkum-schagen-amsterdam-nijkerk.
    Johan en ik kijken er naar uit om net als jullie de wereld op de fiets verder te verkennen.
    groetjes.

• 07 Juni 2012 - 12:03

Eggo:

hallo ali en joop,heb je carbonpapier gebruikt,
    ik heb jullie mail ook dubbel gekregen,
    heerlijke fiets vacantie hebben jullie,
    ik ben heel benieuwd naar jullie fietsen ,met beld aandrijving.
    echte harley trapsons .
    veel vac plezier en ik blijf jullie volgen.
    groetten uit sappemeer.
    eggo.