PSB - Reisverslag uit Shangri-La, China van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu PSB - Reisverslag uit Shangri-La, China van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

PSB

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

25 April 2010 | China, Shangri-La

Shangri-La, vrijdag 23 april 2010

Ook nu weer zwaar bewolkt weer en dus op deze hoogte koud, daarom direct de fleece truien en lange broeken aangetrokken. Het was nog wel droog, maar dat duurde niet lang, binnen vijf minuten op de fiets begon het gestaag te regenen en dat is het de rest van de dag blijven doen.
Na een ritje van 35 km kwamen we koud/verkleumd ( koude voeten en handen) aan. Eerst in een café opgewarmd bij de houtkachel en een dikke mok Yunnan koffie gedronken. Daarna op zoek naar een hotel, het boekje beschreef er meerdere, onze eerste keuze waren we al voorbij gereden, omdat deze van naam was veranderd. Een prachtig en comfortabel hotel in Tibetaanse stijl, direct de verwarming aangezet en een warme douche genomen, afgedroogd onder verwarmingslampen, alsof je in de zon staat. Daarna op pad naar het PSB (Public Security Bureau) om de visa te verlengen, deze was pas weer om 14.30 uur open dus eerst geluncht.
Om 14.30 weer bij het PSB, daar werd ons duidelijk gemaakt dat we ons eerst moesten laten registreren bij de Politie en dat er een pasfoto nodig was. Er werd uitgelegd waar de foto’s konden worden gemaakt en gezegd dat de Politie iets verder op was. Zo gezegd zo gedaan, foto’s geen probleem, Politie niet meer aanwezig voor registratie (maandag opnieuw) en bij terugkomst bij het PSB bleek deze al om 15 uur gesloten ipv 17.30, zoals was aangegeven. Er is nog door een agent gebeld, we hebben nog even gewacht, maar geen resultaat, daarom maandag een nieuwe poging. Hoe lang het gaat duren is ons niet bekend, maar we vermaken ons hier wel.

Groeten JA

• 25 April 2010 - 06:38

Greetje En Jan:

Ha die buren !!

Petje af voor jullie inzet, zowel op de fiets als met de camera als met de laptop. Of doen de mensen dat niet als jullie langskomen..
    Het blijven mooie verhalen en de foto's erbij erg gevarieerd, kleurig en fleurig!
    Hier alles goed !
    Fiets en geniet ze !

"Groet'n oet Baaium"

Greetje en Jan

• 25 April 2010 - 06:45

Joke:

Hoi Joop en Ali en goedemorgen (voor ons), ik duik zo in bed.
    Wat weer een pracht aan kleuren, is het allemaal mozaik of ook geverft op hout? Mooi hotel en ruim.
    Gelukkig dat ze een kachel en warm water hebben :-), vele knuffels
    uut grunn.