Met de boot - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Met de boot - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Met de boot

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

13 Maart 2010 | Vietnam, Hué

Hue, zaterdag 13 maart 2010

Na het ontbijt eerst een aantal praktische zaken laten regelen door de receptioniste van het hotel.
Morgen laat in de middag stappen wij, samen met onze fietsen en tassen(!), in de slaapbus naar Ninh Binh, daarmee overbruggen we ruim 500 km, een stuk, naar wat wij gehoord en gelezen hebben, minder interessant Vietnam. Volgens planning komen we vroeg in de ochtend in Ninh Binh aan, we hebben daar een hotel laten reserveren en worden opgepikt bij de busstop. Het hotel in Hanoi ligt ook al vast.
Gisteren hadden we al een excursie langs een aantal keizerlijke bezienswaardigheden aan de Perfume rivier buiten de stad geboekt. We hadden een privé boot met schipper en zijn vrouw, die o.a. voor een heerlijke lunch heeft gezorgd. Als eerste werd de Thein Mu Pagoda aangedaan, in 1963 heeft een monnik van deze gemeenschap zich uit protest tegen het toenmalige regiem in Saigon in brand gestoken. De auto waarmee hij naar Saigon is gereden wordt hier als relikwie bewaard. De reis voerde vervolgens naar de Tu Duc Tombe, een enorm complex met tempels,paviljoenen, vijvers en park. Aan de overkant van de rivier ligt de Hon Chen tempel, ons volgende doel. Onderweg naar het Minh Mang Mausoleum aan boord geluncht. De keizers zorgden goed voor zichzelf, enorme complexen. Deze complexen vallen sinds een aantal jaren onder het “World Cultural Heritage” en worden met buitenlandse hulp gerestaureerd.
Op de rivier niet alleen veel toeristenboten, maar ook primitief aandoende grind-/zandzuigers.
Morgen gaan we de Citadel in het oude centrum bekijken en ons (geestelijk) voorbereiden op een lange busreis. We hebben gehoord dat de bedden aan de korte kant zijn, komt tijd komt raad.

Groeten JA

• 13 Maart 2010 - 11:34

Lia:

Deze keer heb ik tijd uitgetrokken om verschillende bezienswaardigheden te googlen. Prachtig , prachtig. Wat een enorme complexen! Wat heerlijk dat jullie zo'n fietstocht kunnen maken! Het eten met stokjes gaat jullie goed af. Veel plezier!

• 13 Maart 2010 - 17:04

Stefan:

schitterend hoor....en hue is dat ook niet bekend uit de vc oorlog?wat een reis ....geniet ervan groetjes