Verplaatsing - Reisverslag uit Chat Trakan, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Verplaatsing - Reisverslag uit Chat Trakan, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Verplaatsing

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

03 Februari 2019 | Thailand, Chat Trakan

Chat Trakan, 03-02-2019

Na een gezamenlijk ontbijt vertrekken wij het eerst. We gaan nog even een kop koffie drinken bij Amazon. Regelmatig vind je bij een groot tankstation de combinatie 7Eleven en Amazon, een koffietent met heerlijke koffie. Vandaag een korte etappe. Nog geen 40 km. Dat heeft te maken met de beschikbare accommodatie onderweg. Het eerstvolgend resort ligt bijna 70 km verderop. Eigenlijk is het wel prima zo. Na 13 uur moet je eigenlijk niet meer op de fiets zitten. De temperatuur loopt op tot 37º. Om half 11 rijden we Chat Trakan binnen. Dorien heeft net een bungalow van het eerste resort bekeken en afgekeurd (te klein voor hen vieren). Ali gaat kijken of het voor ons wel geschikt is. Getver, ze ruikt een rioolgeur. Ook afgekeurd dus. Op naar het volgende. Die wordt unaniem (door de dames ) afgekeurd. Ongezellig, een parkeerplaats met kamers. Het laatste is precies goed. Leuke huisjes in een wat rommelige, maar toch aangename tuin. Vooral Pelle is blij, hij vindt het reuzegezellig dat wij nog een nachtje buren zijn. Joop heeft intussen een lekke achterband geconstateerd. Bij inspectie ziet hij een ijzeren pennetje. In de schaduw van het huisje wordt de band geplakt. Maar oppompen, ho maar. Maar snel een nieuwe binnenband inleggen. Er blijkt vlak bij het lek nog een tweede gaatje te zijn. Het pennetje heeft zijn werk dus goed gedaan. Het gaatje wordt geplakt en de band gaat als reserve weer in de tas. Onze buren zijn intussen op pad gegaan, het stadje bekijken en iets te eten. Ali brengt de was weg. Na het douchen rijden we eerst naar de 300 m verderop gelegen 7Eleven/Amazon combinatie. We hebben intussen ontdekt dat er lekkere tosti's te halen zijn. Wij rijden ook nog even het stadje in. Er valt niet veel te beleven. De kapper is gesloten, het is zondag. Joop moet nog even wachten. Als we terug zijn trekken we ons terug in onze airco-gekoelde kamer voor een korte siësta. Daarna is het tijd voor een koel biertje en chips. De jongens helpen volop met het leegmaken van de zakjes.
Morgen vroeg op, om dit hitte voor te zijn.
JA