Vip-behandeling - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Vip-behandeling - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Vip-behandeling

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

24 Januari 2019 | Thailand, Udon Thani

Udon Thani, 23-01-2019
We hebben al eerder met een Airbus A380 gevlogen maar toch zijn we weer onder de indruk van het enorme gevaarte. Het vliegtuig is vol. Honderden mensen! Hoeveel gaan er eigenlijk in? Na een voorspoedige reis landen we om 7.20 plaatselijke tijd in Bangkok. Eerst door de Immigratie, dan bagage en fietsdozen halen en vervolgens met de lift naar de vertrekhal op de 4e verdieping. Daar checken we in bij Thai Smile Air voor een binnenlandse vlucht naar Udon Thani. Awol heeft voor ons Premium Class geboekt (waarschijnlijk in verband met overbagage). Om 8.30 is alles alweer geregeld. Op onze tickets zien we dat we zijn uitgenodigd bij de Royal Thai Silk Lounge. Wat een luxe. Er staat een uitgebreid buffet. De vlucht is iets verlaat. Ook dit vliegtuig is vol, maar van de Premium Class (18 stoelen) zij er 3 bezet. We mogen bij voorrang boarden en worden als VIPs ontvangen. De vlucht is kort, maar toch krijgen de VIPs een lunch waarbij de drankjes in echte glazen geschonken worden. Als het vliegtuig na een uurtje landt zijn we weer als eersten eruit. Een grondsteward staat ons op te wachten met een paraplu/parasol die we beleefd weigeren. Binnen 10 minuten hebben al onze bagage op de kar staan. In de aankomsthal moeten we 10 minuten wachten op de chauffeur voor transport naar het Charoen Hotel. Een uurtje later liggen we te relaxen bij het zwembad. In de namiddag lopen we naar een winkelcentrum om een simkaart voor Ali's iPad te kopen (dan zijn we niet afhankelijk van de WiFi van toekomstige onderkomens). De prijs is ongelooflijk: 100 Bath voor de kaart (4G 4Mbps) en 100 Bath voor 1 maand mobiel internet zonder databeperking! Alles wordt geïnstalleerd en getest door de Thaise verkoper. Hij heeft dan ook een flinke fooi gekregen. Op Tripadvisor zoeken we het beste restaurant in de buurt op, het wordt Chef's Table. We hebben er verrukkelijk Thais gegeten met een culinair tintje. Morgen eten we gewoon op de Nightmarket. We hebben al gezien dat daar de lekkerste hapjes te halen zijn.
JA

• 24 Januari 2019 - 00:45

Henk&Jacqueline:

Moi Joop en Ali,

Wat een fantastisch begin.
    Wij kijken uit naar de reisverslagen.

Groet uit Stokkum.

• 24 Januari 2019 - 04:40

Eddy Buisman:

Zeg wat is dit? Een cruise waarbij je af en toe moet fietsen? Jullie voorkeur voor ZOAzie begin ik steeds beter te snappen. Maar geniet er van.

• 24 Januari 2019 - 05:43

Joep Van Der Meijs:

Joop en Ali, mooi begin van jullie reis.
    De paasbloemetjes komen uit en staan er fris bij.
    Veel plezier verder en tot over 1 mnd.
    Gr. Joep en Lia.

• 24 Januari 2019 - 06:32

Ans Van Nieuwburg:

Wat een luxe allemaal. Joop hoeft nu even niet te koken en kan ook volop genieten. Na de zonnige dgn.nu weer wat sneeuw. Verder een mooie reis toegewenst en wij blijven jullie volgen. Groetjes van Ans en Hans

• 24 Januari 2019 - 09:12

Hanny En Be.:

Dat ziet er allemaal goed uit.
    Wij zouden ook graag even aan het zwembad liggen.
    Hier erg koud.
    Veel plezier enz. Verder.

• 24 Januari 2019 - 10:22

Wil Schook:

Wat een geweldig begin

• 24 Januari 2019 - 10:21

Dirk Vijfhuizen:

Wij zijn nu in Arania pratet aan de cambodjaanse grens.
    Hebben er al 4 etappes opzitten. Relaxen even in een lux hotel voor we zaterdag de grens over gaan
    Veel plezier en een goeie gezondheid toegewenst
    Dirk en Hanneke

• 24 Januari 2019 - 14:22

Joke:

Hallo Joop en Ali, toch heerlijk om zo verwent te worden zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Lekker genieten, hier in de straat is het spekglad lijkt wel een ijsbaan het is een grijze dag vandaag met een koude wind, niks aan wat verlang in naar de zon :-). Doei en genieten