Reisvoorbereidingen - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Reisvoorbereidingen - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Reisvoorbereidingen

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

24 Januari 2019 | Thailand, Udon Thani

Udon Thani, 24-01-2019

We slapen de klok rond, van 8 tot 8. Meestal hebben we na zo'n lange nacht geen last van een jetlag. We hebben dan ook geen tukje gedaan bij het zwembad gistermiddag. Dat bevalt ons het beste. Na het ontbijt, Joop Aziatisch en Ali Europees, maken we de fietsen reisklaar. Alles is onbeschadigd overgekomen. Joop krijgt echter de zadelpen niet in de zadelbuis. De fietsenmaker, vlakbij, maakt de binnenbuis schoon en roestvrij. De fietsen hebben al sinds september ingepakt in de dozen gestaan in de voortent in Oostenrijk. Waarschijnlijk is dat de reden van de vervuiling. Ali is intussen met de chauffeur in het busje van het hotel naar het postkantoor. We hebben de dozen opgevouwen en laten deze naar ons hotel in Ayuthaya sturen, het eindpunt van deze fietsreis. Een prima service! Na de lunch maken we een proefritje en stellen nog het een en ander bij. Het is intussen al weer 4 uur geweest. Tijd voor een Chang bij het zwembad. Daar raken we in gesprek met een fietskoppel uit Nederland. Hij komt “uut Stad” en zij uit Limburg. Voor hen is Udon Thani het eindpunt van de fietsreis door Noord Thailand en Laos. Als het donker wordt, 18 uur, lopen we naar de Nightmarket en eten daar een 3-gangen menu. Bij het eerste stalletje kopen we springrolls (loempia's), bij het tweede Pad Thai Kung en als toetje gebakken banaan in warme pistache-kokossaus. Dat alles eten we met stokjes op. Op de terugweg kopen we bij 7Eleven water, koekjes, yoghurt en bier. Het bier is voor nu, de rest voor morgen onderweg. We hebben er zin in.
JA

• 24 Januari 2019 - 12:05

Margreet:

Ik wens jullie een hele mooie warme vakantie. Het is hier stervenskoud en er ligt een pak sneeuw ! Krijg straks ex-collega's te eten. Moeten we ons maar even warm drinken.

Morgen komt Jan terug uit Oostenrijk.

veel plezier daar !

• 24 Januari 2019 - 12:48

Harrij S:

Ziet er goed uit .Eetze0

• 24 Januari 2019 - 13:33

Dick En Carla Wind:

Wij wensen jullie weer heel veel fietsplezier toe!!

• 24 Januari 2019 - 14:01

Edmund En Jopie:

Heb wederom een mooie fietsreis Ali en Joop!
    Groeten vanuit Rabat,
    Edmund en Jopie

• 24 Januari 2019 - 14:01

Edmund En Jopie:

Heb wederom een mooie fietsreis Ali en Joop!
    Groeten vanuit Rabat,
    Edmund en Jopie

• 24 Januari 2019 - 15:32

Joke:

Hoi Joop en Ali, zou zeggen succes met het fietsen en doe lekker rustig aan xx

• 28 Januari 2019 - 15:45

Ida Jan:

We zitten op de camping in Oostenrijk sneeuw sneeuw het houd niet op als je alles OP geruimd heb begint het weer.
    Fijne vakantie Ida jan