Weer naar de kust - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Weer naar de kust - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Weer naar de kust

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

09 Mei 2016 | Griekenland, Nauplion

Drepano, 09-05-2016
Gisteravond heerlijk gegeten op de camping. Tijdens het bijwerken van onze blog wenkt oma Ali de keuken in. Zij laat zien wat ze gemaakt heeft en vraagt of het er goed uitziet. We krijgen al iets mee als snack bij het werk. Het blijft niet alleen bij vegetarisch eten , er is ook lamsbout. Ali heeft geluk, Joop is niet zo'n liefhebber van lamsvlees. Vannacht is Ali's slaap weer regelmatig onderbroken door blaffende zwerfhonden in de buurt. Deze honden vormen een groot probleem in Griekenland. Doordat vele Grieken de honden niet meer kunnen onderhouden worden ze op straat gezet. Ze scharrelen hun kostje op bij de bergen afval langs de weg. De zakken worden open gescheurd. Vooral als ze met meerdere honden zijn, samen sterk, kunnen ze voor fietsers een probleem vormen. Joop rijdt, net als in Thailand, weer met een stok. We zijn afgedaald naar de kust, de baai van Argolikos. Vroeg in de middag zetten we ons tentje neer op een nagenoeg lege camping, pal aan zee. We vinden een magnifieke plek voor onze tent. Wij blijven hier een dagje niksen.
Antio, JA

• 09 Mei 2016 - 17:52

Ida/jan:

Leuk hè dat de vrouw waar jullie verblijven lekker eten voor jullie maken.

En nu weer lekker met jullie tentje aan zee heerlijk toch die vrijheid doen waar je zin in hebt.

Wij gaan met de Pinksteren naar ons huisje in Drenthe is ook weer lekker hoor.

Het weer is nog steeds prima maar voor morgen voor spellen ze wat neerslag.

Nou geniet maar lekker en blijf maar lekker een dabje aan het strand staan even uit rusten.

Groetjes Ida Jan

• 10 Mei 2016 - 08:56

Joke:

Hallo Joop en Ali, dat ziet er weer prima uit, wat zijn die mensen toch gastvrij.
    Heb ook leuke herinneringen aan in mijn geval de Griekse mensen op Corfu.
    Jullie hebben weer een mooi plekje kunnen bemachtigen en snap dat je hier een dagje langer wil blijven.
    Ik duik mijn bed in, jullie een fijne dag :-) xxxx

• 10 Mei 2016 - 09:50

Carla En Dick Wind:

Hoi Joop en Ali,
    Dit is meer mijn ding, een beetje luieren aan de kust. Geniet ervan!!!
    Groetjes,
    Dick en Carla
    P.S. met dank aan Gea, die mij steeds jullie stukjes door gestuurd heeft.

• 11 Mei 2016 - 21:05

Lia:

Lieve Ali en Joop,
    Wat mij betreft is het een poosje stil geweest. Weg van hier en nu weer terug om morgenochtend (12 mei) met de tennisvriendinnen te gaan fietsen. We hebben er met z'n allen veel zin in.
    Ik heb jullie verslagen in sneltreinvaart doorgenomen, heerlijk, heerlijk. Wat 'n belevenissen weer!
    De foto's heb ik beter bekeken, nou, die zeggen genoeg.
    Ik wens jullie nog een hele fijne tijd en hoop t.z.t. de verhalen te horen. Zelf ben ik pas half augustus terug, eerst fietsen in Duitsland, daarna kamperen in Frankrijk en afsluitend nog een maand naar Noorwegen. We zien elkaar weer!
    Veel liefs, Lia.