Amsterdam-Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Amsterdam-Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Lissabon

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

23 April 2013 | Portugal, Lissabon

Lissabon, 23-04-2013

Zondag, 21-4-2013
Viva,
Op de valreep ziet Joop in de krant een advertentie van NS waarin staat dat Schiphol 20 en 21 April niet of beperkt met de trein is te bereiken. Na enig speurwerk op internet komen we tot de ontdekking dat we via Den Haag kunnen reizen met drie keer overstappen. De overstaptijd bedraagt 3 minuten. Dat gaat dus niet lukken! Vorig jaar hebben we dit al eens uit moeten proberen en is Ali met fiets en al klem komen te zitten tussen de deuren, het sein voor vertrek was al gegeven. Joop bleef op het perron achter. Gelukkig kon de trein niet wegrijden. Een conducteur van een andere trein kon met enig geweld de deur nog zover open krijgen dat Ali alsnog naar binnen kon. De trein vertrok daarna onmiddellijk. Dus we moeten er rekening mee houden bij deze overstaptijd de volgende trein in te plannen. Dit zou een reistijd van meer dan vijf uur inhouden. Altijd wat met de NS als wij met de fietsen op pad gaan. Dit is nu al de derde keer op rij. Omdat we het niet geheel vertrouwen, besluiten we broer Henny te vragen om ons met de auto te brengen. Zo gevraagd, zo gedaan en zus Joke gaat voor de gezelligheid ook mee. Om half een zijn we, door de sublieme stuurmankunst van broer, al op Schiphol. Het vliegtuig vertrekt pas om 16.45, we hebben dus alle tijd om de fiets vertrekklaar te maken, in te checken , lunchen en de weekendkrant uit te lezen. Na een prima vlucht en een snelle bagageafhandeling zitten we om 19.30 (Portugese tijd) op de fiets. Met behulp van de GPS fietsen we bijna in rechte lijn, over een busbaan, naar het hotel. Een uurtje later zitten we in een restaurant, afgeladen vol met voetbalkijkende Portugezen. Op een megascherm wordt de derby Benfica-Sporting uitgezonden (2-0). Wij volgen met belangstelling het Portugese publiek, dat hartstochtelijk meeleeft. Morgen en overmorgen gaan we Lissabon verder verkennen, ruim 10 jaar geleden waren we hier ook al eens.
Até logo, JA

NB. Het is nu dinsdag, we zitten bij de gele M. In het hotel moeilijkheden met internet op het netboek, maar niet op het tablet/telefoon. Later hierover meer.

• 23 April 2013 - 17:01

Harry Ina:

Hallo

Fijn dat je een goede reis hebt gehad

Is het een beetje een aangename temperatuur, hier is het nog fris.

Geniet lekker en we volgen jullie

H.i

• 23 April 2013 - 17:18

Joke:

Hallo Joop en Ali, was gezellig zo even met mijn broers en schoonzus in de auto :-) , ter info de terug weg ging ook flotjes geen files gelukkig. I.p.v. een bord soep heeft Henny nog een leuke bbq gehad, tja die zou ik ook boven een pan soep van Richard kiezen al was deze weer erg lekker.
    Toen Pap en Mam(lang geleden) in portugal waren namen ze voor Robert en Erwin altijd iets van de voetbalclubs sporting lissabon en benfica mee, dit hoeven jullie niet te doen hoor althans niet voor deze jongens, maar weet wel een paar die net als die jongens van mij nogal gek op voetbal zijn dus er bestaat nog zoiets als een brief met vaantjes of een leuk kaartje hihi , veel plezier liefs joke xx

• 24 April 2013 - 09:51

Joke:

Hallo Joop, heb een mail naar je hotmail adres gestuurd xx Joke

• 24 April 2013 - 10:12

Carla Wind:

Hallo Joop en Ali

We wachten weer op jullie leuke berichtjes. Heel veel plezier,

Dick en Carla

• 25 April 2013 - 11:42

Alex En Wilma Ja Die Uit Azie!:

Hey Joop en Ali,

Dat is lang geleden fietsen in Azie en vorig jaar zaten we weer tegelijk op het fietszadel in Spanje.
    We lezen net dat jullie alweer vanuit Lissabon op pad gaan, wat een toeval wij zitten 200 km zuidelijker bij vrienden op hun B&B (20 km voor Odemira) Het heet Portelanova . Jullie route komt hier vlak langs, als je wilt zijn jullie straks welkom bij Tineke en Alfredo.
    Wij vliegen zaterdag weer huiswaarts, gaan in juni de Loire route fietsen.
    Het is hier prachtig , veel fietsplezier, groetjes Alex en Wilma