Aan het stuwmeer - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Aan het stuwmeer - Reisverslag uit Ronda, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Aan het stuwmeer

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

25 Mei 2012 | Spanje, Ronda

Ardales, dinsdag 22 mei 2012

‘s Ochtends maken we de stadswandeling van Antequera. De route voert ons langs Romeinse, Moorse en Christelijke hoogtepunten:thermen, burcht en kerken. Vroeg in de middag fietsen we in de richting van El Chorro, alwaar we bij het stuwmeer een rustdag willen houden. We komen door Valle de Abdajalis, bekend van de enorme rotswanden waar veel geklommen wordt. In El Chorro valt de Garganta kloof te bewonderen. De route is weer indrukwekkend mooi. Links en rechts van de weg sinaasappel- en citroenbomen en bloeiende cactussen. Wel zijn de klimmetjes weer heel venijnig. Het is schitterend weer, ideale temperatuur, zo’n 25 graden. We bewonderen en fotograferen de kloof uitgebreid, tijdens de afdaling en als we er langs fietsen. Daarna is het nog ongeveer 5 km klimmen naar de camping. De camping, gelegen aan het intens blauwe Embalse de Guadalhorse, is nagenoeg leeg. Wel is het winkeltje/bar open. Koud bier is geen probleem, wordt in literflessen verkocht. We zoeken een, alweer paradijselijk plekje uit, bofkonten die we zijn. Elke plek heeft een eigen picknicktafel. We denken dat we ons hier wel een dag kunnen vermaken. Morgen eindelijk plonsen!

Woensdag, 23 mei 2012
Vandaag geplonsd, geluierd ,gelezen, gepuzzeld, ons verdiept in het Spaans, de route bestudeerd, kortom een nikserige dag, ook fijn af en toe. Morgen naar Ronda.
Adios, JA

• 25 Mei 2012 - 06:54

Lia:

Het verslag komt net binnen, het wachten is op de foto's. We hebben hier momenteel schitterend weer, genieten dus!
    Groetjes, Lia.

• 25 Mei 2012 - 06:57

Lia:

Ja, daar zijn ze. Prachtig. Wat is dat toch heerlijk om zo met vakantie te zijn. Wij gaan trouwens begin volgende week weg, naar zuid-west Frankrijk. Lekker kamperen.
    Groetjes, Lia.

• 25 Mei 2012 - 07:42

Willemijn:

Kommer en kwel? Het is volgens mij Maria van de Smarten en zij neemt veel leed over. Wat wil je nog meer?

• 25 Mei 2012 - 09:58

Joke:

He Joop en Ali over 2 1/2 uur mag ik weer plonzen maar dan in het zwembad, ben daarna vrij tot na pinksteren, gaan zondag met broer en neef naar "de fritsels", gezellig 1 dagje uit. Jullie huis is weer leeg ;-) bij de buren ziet het er mooi uit, vele knuffels en geniet van het dagje luieren xx

• 25 Mei 2012 - 17:35

Emjo:

wat ziet dat er heerlijk uit!! Net zo blauw als lac du verdon! Ben bijna mijn tas aan het pakken, zoek vooral alles uit dat KOEL is, wordt 34 graden (hoe is het 's avonds?). Morgen Markelo, heerlijk naat het zwembad! Wordt mooi weer! xx