Fietsen en duwen - Reisverslag uit Antequera, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Fietsen en duwen - Reisverslag uit Antequera, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Fietsen en duwen

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

22 Mei 2012 | Spanje, Antequera

Antequera, maandag 21 mei 2012

Om 7.30 uur zien we op de TV dat het in Granada 6 graden is. Twee dagen geleden was het daar ’s middags nog 34 graden! We maken ons op voor een klimdag, twee passen en de steilste kilometers van de hele route liggen in het verschiet. De hele ochtend is het nog steeds “gemeen” koud, maar het regent niet meer. Als compensatie hebben we prachtige vergezichten op de Middellandse Zee. Na de lunch wordt het warmer en de bewolking trekt weg. Na de tweede Puerto en een afdaling die onder de snelweg van Malaga doorgaat, beginnen we aan de steilste klim tot nu toe en volgens het boekje van de hele route. Aanvankelijk valt de klim, kleine zeer steile stukjes,mee, maar na Villanueva de la Concepcion worden de steile stukken steeds langer en Ali blijft niet meer in het zadel. Gedurende 2 a 3 km is het fietsen en duwen, een stevige tegenwind maakt het nog zwaarder. Uiteindelijk komen we boven, het is niet eens een Puerto, en kan de steile afdaling beginnen. Het is al 6 uur als we na 80 km bij de camping van Antequera aankomen. Restaurant, bar en winkel zijn op maandag gesloten. Dan maar naar Antequera, 6 km verderop. Pal aan het sfeervolle centrale pleintje nemen we onze intrek in een hotel, na eerst op een ander pleintje op een terrasje in de zon van een welverdiend biertje te genieten.
Adios, JA

• 22 Mei 2012 - 07:20

Joke:

Joop en Ali, waar zijn jullie toch aan begonnen ;-), wat een zware klim met tegen wind, petje af voor jullie, jullie zijn vast blij met deze nieuwe fietsen, ik ga naar bed, vele knuffels en succes xx

• 22 Mei 2012 - 09:18

Lia:

Dit is echt afzien hoor! Een pilsje doet gelukkig wonderen na zo'n zware tocht.
    Wat een prachtige vergezichten! Het weer is behoorlijk wisselvallig, als al dat moois nog hier naartoe komt, staat ons nog wat te wachten.
    Groetjes, Lia.

• 23 Mei 2012 - 19:41

Gonnie:

Wat een doorzettingsvermogen! Mijn complimenten voor jullie. Helaas konden de jassen toch niet uitblijven, zoals ik eerder dacht. Veel succes en plezier verder.

• 26 Mei 2012 - 16:16

Margreet:

hier is het de hele week al prachtig weer, zelfs een beetje TE warm, maar we mogen niet mopperen na al dat vreselijke weer. Vanmiddag heerlijk in de tuin zitten lezen (in de schaduw, in de zon was te warm). Heb je gelezen dat Marjolein en Tjalling een dochtertje hebben gekregen? Sanne Eline. Hadden dit weekend bewust vrij gehouden omdat ze nu uitgerekend was. Het was dus afgelopen woensdag al zo ver. Dit weekend heerlijk helemaal niets !