Alhambra - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Alhambra - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Alhambra

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

18 Mei 2012 | Spanje, Madrid

Granada, donderdag 17 mei 2012

Met de bus, die vertrekt nabij de camping, gaan we naar het centrum. Eerst naar het ticketbureau om de daar gereserveerde kaartjes plus audiotourapparatuur te halen. We zijn direct aan de beurt en krijgen uitgebreid uitleg over het apparaatje. Dat vergt nadere bestudering. Bij een kopje koffie leren we alle(?) ins en outs kennen. We lopen de berg op naar het Alhambra. Nu niet in de stromende regen zoals ruim 10 jaar geleden. We bezoeken eerst de Medina, daarna het Alcazaba en om half 2 mogen we de paleizen in. Op vastgestelde tijden wordt elk half uur een nieuwe groep toegelaten . Nu, met het mooie weer, zijn we nog meer onder de indruk van de schoonheid van het paleis van de Moorse sultans. Karel V heeft er later zijn eigen paleis tegenaan gebouwd. Ook een mooi gebouw, maar minder elegant. Tegen 3 uur gaan we bij de paleisingang staan om onze buren te ontmoeten, omdat ze gemeld hebben dat zij kaartjes voor 3 uur hebben. We zien ze niet, hoe kan dat nou? Later komen we ze tegen in de tuinen, ze blijken niet ingelicht te zijn over de groepsgewijze toelating tot het paleis. We spreken af ’s avonds gezamenlijk te gaan eten. Wij vervolgen onze weg naar het Generalife. Volgens de Koran bestaat de hemel uit paradijselijke tuinen ( en natuurlijk de maagden). Het Generalife is het zomerpaleis, omringd door prachtige tuinen, die het paradijs verbeelden. Dat is aardig gelukt, vele klassen met schoolkinderen lopen rond, dus die maagden zijn er ook. We slenteren nog een paar uurtjes door het centrum en ontmoeten rond 8 uur Gerard, Jolice en hun kinderen. We brengen de avond al etend, drinkend en kletsend door op een mooi terras, heel gezellig.
Adios, JA

• 18 Mei 2012 - 09:24

Lia:

Ik lees net jullie verslag, wat indrukwekkend mooi! Dat wordt weer flink googlen voor mij.
    Jullie zien er best uitgerust uit, al kan ik me dat bijna niet voorstellen na al die kilometers!
    Leuk, om steeds weer bekenden tegen te komen.
    Groetjes, Lia.

• 18 Mei 2012 - 11:57

Margreet:

feest der herkenning !

• 18 Mei 2012 - 11:59

Dick En Carla Wind:

Prachtige foto's! Gelukkig knapt het weer hier ook wat op en krijgen we weer wat kleur.
    Heel veel groetjes!

• 18 Mei 2012 - 14:45

Joke :

Hallo Broer en schoonzus, ziet er weer fantastich uit al die foto's.
    Wel apart he om de buren daar tegen te komen.
    Vele knuffels ik ga weer werken ;-), kom net van zwemles geven xx

• 19 Mei 2012 - 19:27

Jannette Bossenga:

Leuk jullie weer even te hebben gezien. Geniet van jullie mooie reis. Groeten jullie ex-buurvrouw.