Stadswandelingen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Stadswandelingen - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Stadswandelingen

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

18 Mei 2012 | Spanje, Madrid

Granada, vrijdag 18 mei 2012

In de loop van de ochtend gaan we weer met de bus naar het centrum om de stadswandelingen nummer 2 en 3 te gaan doen. Nummer 2 gaat vooral langs monumenten uit de 17e eeuw en door de kleine Moorse straatjes van Alcaiceria. Hier werd zijde verhandeld, het heeft iets van een Oosterse bazar. Nadat de Christenen de stad hadden heroverd op de Moren werden op de plaatsen van de moskeeën , madrassen en andere belangrijke gebouwen kerken, kloosters en paleizen gebouwd. Het is er in die tijd, vanaf eind 15e eeuw, voor de moslims heftig aan toegegaan; koranverbrandingen, ophangingen etc. Gelukkig is er genoeg moois uit de Moorse tijd overgebleven. De 3e wandeling voert door het Albaicin. Dit is het oudste gedeelte van Granada en staat samen met het Alhambra op de Werelderfgoedlijst van Unesco. Na de Romeinen settelden zich hier de aristocratie van de Moren. Later vestigden zich in het bovenste gedeelte zigeuners, die hun huizen in de grotten uithakten. Zij hebben Spanje de flamingo geschonken. We hebben veel gesjouwd, op terrasjes gezeten, churro’s geproefd en ijs gegeten(Ali). Om ongeveer 5 uur gaan we terug, doen boodschappen bij de grote super en gaan lekker bij ons tentje eten. Morgen verder richting Antequera, Ronda, Cadiz en Sevilla. In Sevilla hebben we van 30 mei tot 2 juni een hostal midden in het oude centrum gereserveerd.
Adios, JA

• 19 Mei 2012 - 06:09

Emjo:

Mooi hoor allemaal, kan niet wachten om eea ook te aanschouwen!! Heb er zin in!

• 19 Mei 2012 - 07:01

Astrid Van Der Wis:

Hoi Joop en Ali, lekker zeg, door Spanje toeren op de fiets! Wij hebben vorige zomer ook door Spanje gereisd, Madrid - Toledo - Córdoba - Sevilla - Granada - Cartagena. Niet op de fiets, gewoon lekker makkelijk met de auto (maar we hadden dan ook foto- en filmapparatuur bij ons). In Sevilla klokten we 45 graden! Let erop dat je in de grote steden in de café's en restaurants niet de veel te hoge toeristenprijzen betaalt! Ze meten met twee maten daar.

• 19 Mei 2012 - 09:33

Lia:

Mooi al die gebouwen en dan de strakblauwe hemel erbij. Zo hoort het eigenlijk ook!
    Jullie de stadswandeling, ik de fiets-vogelexcursie in Beijum, ook interessant.
    Groetjes, Lia.

• 19 Mei 2012 - 10:21

Joke:

Hoi Joop en Ali, das lekker wakker worden met ijs voor me neus.
    Dat doet me besluiten toch maar even naar de stad te gaan, Joop van Florentini weet al wat mijn "wensen" zijn hoef alleen maar te gaan zitten en wordt bediend ;-) Heb je de churro's in de koffie gedipt of in de chocolade, beide erg lekker, doei he xx

• 19 Mei 2012 - 19:46

Jolice:

Hoi Joop en Alie!
    Vandaag weer terug aan de Menkemaheerd! Brrr eerst weer wennen hoor aan de kou! Afgelopen nacht in Utrecht overnacht en vandaag met Jannette en Martijn mee naar Groningen gereden. Moe maar zeer voldaan!! Maar jeetje wat was het warm in Sevilla!! Het Coctail trio heeft er jaaaren geleden al een liedje over gemaakt! Maar het was even reuze gezellig jullie te ontmoeten in Granada en met elkaar eten! Wel bijzonder om elkaar op zo'n manier in de vakantie te zien! Maar intussen zitten jullie weer ergens anders! Veel plezier nog en groeten van ons allen. Gerard en Jolice.