Karstlandschap - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Karstlandschap - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Karstlandschap

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

15 Maart 2010 | Vietnam, Ninh Bình

Ninh Binh, maandag 15 maart 2010

Na opfrissen en een ontbijt in het hotel zijn we rond 11 uur op de fiets naar Hoa Lu gereden.
Direct na het verlaten van de stad kwamen we in een haast onaards mooi karstlandschap. Door het weer, grijzig met een fijne motregen, zag het er geheimzinnig uit. Het was bovendien heel stil, we hoorden alleen kikkers en vogels. De stilte was abrupt voorbij toen we bij Hoa Lu kwamen. Bussen vol Vietnamese bedevaartgangers (?) die de beide tempels op dit terrein kwamen bezoeken. Vooral de Den Le Dai Hanh werd overspoeld met biddende en offers aanbiedende gelovigen. De offers worden symbolisch aangeboden aan de heiligen, en later gegeven aan monniken en armen. Op het voorplein (grote zandvlakte) was het een gekrioel van bussen stalletjes met voedsel en prullaria en mensen. Aan de rand van dit plein lag een geklede koe, zou niet misstaan in de Cow Parade.
Na de lunch nog verder door deze prachtige omgeving getoerd. Dit gebied wordt niet voor niets ook wel “Ha Long Bay on land” genoemd. In plaats van zee zijn hier rijstvelden.
Op de terugweg naar het hotel zagen we een echtpaar met bandenpech, omringd en geholpen door Vietnamezen. Die situatie kwam ons bekend voor. De pechvogels bleken uit Twente te komen en op weg van Ha Noi naar Da Lat.
Morgen gaan we de omgeving verder verkennen, de eigenaresse van het hotel geeft goede tips.

Groeten JA

• 15 Maart 2010 - 12:06

Harrie/ina:

het lezen van jullie verslagen blijft heel leuk.Als je de route op Google Earth volgt gaat Vietnam echt een beetje leven.Heel mooi groet'n

• 15 Maart 2010 - 13:18

Jolice:

Hoi Joop en Ali.
    Even weer tijd gemaakt om naar jullie reisverhalen te kijken en lezen natuurlijk. Wat spannend allemaal. Ik heb diepe bewondering voor al die avonturen en hoe jullie elke keer weer prachtige verslagen weten te fabriceren!Zeker als pensionado is het leuk om de tijd te hebben om elke dag jullie verhaal te lezen. Veel plezier nog! Jolice.

• 15 Maart 2010 - 14:40

Margreet:

elke dag weer benieuwd naar jullie verhalen ! Helemaal leuk als we er zelf ook geweest zijn. Heimwee....

• 15 Maart 2010 - 17:11

Lidia Brandsma:

Wat een bijzonder fraai landschap.
    Die koe ziet er mooi uit in die `kleren`, maar of ze er nou zo gelukkig mee is...
    groetjes en nog veel fietsplezier.

• 15 Maart 2010 - 17:47

Eddy En Toos:

Wat maken jullie toch een prachtige reis. Bovendien bewonderen we echt jullie motivatie om ons voortdurend deelgenoot te maken. De motivatie een dergelijke reis te maken groeit met de dag. Ga vooral zo door. Groeten.

• 15 Maart 2010 - 17:51

Hilja:

volg jullie elke dag, fantastische foto's (en verslagen natuurlijk)
    fijn zeker ali, om af en toe eens nederlands te praten met iemand anders dan joop......
    geniet, hilja

• 15 Maart 2010 - 19:11

Joke:

Hoi Joop en Ali
    Ben weer uitgeslapen en heb net jullie verslag gemist, vandaar mijn late reactie.Wat apart is het toch, zo ver weg en dan kom je "Twente" naren tegen, veel plezier

• 15 Maart 2010 - 19:26

Lia:

Zie ik daar nu Joop fietsen, met zonder tassen. Nou dan heeft'ie het mooi voor mekaar!
    Wat 'n prachtig landschap, weer wat geleerd, Karstlandschap. Google helpt je daarmee ook uit de droom. Een droom van een reis is het! Bedankt voor het mee reizen.

• 15 Maart 2010 - 20:14

Bert En Jelleke:

Is Joop op foto 4 op verboden terrein?
    Dit is toch een damesclubje?

Alles aan de Menkemaheerd okee, we reizen dagelijks met jullie mee.