Wolkenpas - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Wolkenpas - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Wolkenpas

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

11 Maart 2010 | Vietnam, Hanoi

Lang Co Beach, donderdag 11 maart 2010

Om zes uur vertrokken uit het hotel, volgens ons boekje zou het een zware tocht worden over de Deo Hai Van. Na 100 m rechtsomkeert, Joop had een lekke band. Met vereende mannenkrachten, de laundry man van de overkant, zijn kameraad, de receptionist en Joop zelf, werd de klus geklaard. Hierdoor enigszins verlaat richting Danang gefietst, via DT607a, DT603, na Non Nuoc zou deze weg volgens de beschrijving drukker en iets breder worden en lastig te berijden zijstroken hebben. Intussen bleek het een 6-baans weg geworden die voornamelijk door tweewielers werd gebruikt. Waarschijnlijk met een vooruitziende blik gemaakt, we zijn er van overtuigd dat over een aantal jaren het autoverkeer zeer sterk zal gaan toenemen. De bedrijvigheid en economische groei in Vietnam gaat China achterna.
Voorbij de Marble Mountains gefietst, links en rechts van de weg staat alles in het teken van marmer en het bewerken ervan. Over een autovrije strook en brug zijn we naar de haven van Danang gegaan, het deed ons een beetje denken aan Rotterdam met de Erasmusbrug en de Montevideo woontoren .
Door de stad geen probleem, we zijn ondertussen wel iets gewend, maar moesten wel wachten voor de trein! ( Enkelspoor, komt maar 1 keer per uur een trein). Nadien een complete chaos, wie is het eerst over het spoor??
Al snel kwamen de bergen dichterbij en kon de beklimming over de Wolkenpas beginnen, het meeste verkeer gaat door een tunnel, dus de weg was heerlijk rustig. De Wolkenpas is de scheiding tussen het tropische zuiden en subtropische noorden, de pas is vaak in wolken/mist gehuld. Ook nu was dit het geval, het is al een paar dagen Hollands weer. Grauw, maar niet koud en heerlijk om te fietsen. De pasweg was prachtig en niet zwaar, we zijn al behoorlijk getraind. Alleen jammer dat de vergezichten tegenvielen, het was geen fotoweer.
In Lang Co Beach een sea view room genomen in een beach resort. Na de lunch een wandeling over het strand en door de duinen gemaakt, het lijkt wel Nederland. Via de duinen door het dorpje terug naar het resort, onderweg , bij de katholieke kerk een wel erg Vietnamees uitziende Maria met kind gezien en een schooltje binnengewandeld waar we erg enthousiast ontvangen werden. Ali heeft nog even met haar collega gepraat.
Morgen op naar Hue, daar blijven we een paar dagen.

Groeten JA

• 11 Maart 2010 - 12:21

Joke:

Hallo Joop en Ali
    Wat een weersverschil, had ik niet verwacht.
    Leuk he zo'n klasje.Joop het plakken gaat je zo aardig af xx

• 11 Maart 2010 - 13:00

Lia:

Lieve Ali en Joop, ik ben een week weggeweest en was behoorlijk achter met lezen en foto's bekijken. Het leest als een boek! Ik heb weer genoten. De koffie kwam me bekend voor, zo dronken we ze in Suriname ook, alleen was de koffie daar van mindere kwaliteit. Wat zullen jullie nog tijden nagenieten van deze reis! Ik bewonder jullie om al die kilometers! Wij steigeren al als het meer dan 70 is! Onze tocht krijgt al enigszins vorm.

• 11 Maart 2010 - 15:05

Jolice:

hoi joop en ali.
    Wat beleven jullie veel en wat ziet het er weer mooi uit!Ja die temperatuur is wel hoger geweest!Maar zeker niet slecht om te fietsen.Zou ik mijn echtgenoot nog zover krijgen om zo'n fietsvakantie samen te maken??!!Geniet maar lekker van de reis!Groetjes, jolice.

• 11 Maart 2010 - 17:46

Jurre Faber:

jullie zein al lang weg

• 31 Maart 2010 - 09:35

Eggo:

dit is vast een vorige
    vacantie foto van rotterdam.