Easy riding - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Easy riding - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Easy riding

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

24 Februari 2010 | Vietnam, Ðà Lạt

Da Lat, woensdag 24 februari 2010

Vooraleerst om alle misverstanden uit de weg te ruimen: de teksten worden gezamenlijk gemaakt. Dat de auteursnaam steeds als “Ali” staat vermeld, komt door de default instelling, die we vanaf nu zullen aanpassen in “Ali/Joop”. Dit met name om te voorkomen dat eventuele spelfouten uitsluitend aan Ali worden toegerekend!
Na een zeer goed verzorgd en kleurrijk ontbijt, werden we keurig door onze twee Easy Riders voor het hotel opgepikt. We hebben achtereenvolgens bezocht:
De Linh Phong Pagoda
Bloemenkwekerij
Koffie- en Passievruchtplantange
Rijstbrandewijnstokerij
Zijderupsfactory
Olifant waterval en naastgelegen Pagoda
Theeplantage
Crazy House in Da Lat
Daarnaast hebben we nog twee korte wandelingen in deze bergachtige omgeving gemaakt.
We begrijpen nu waarom Da Lat en omgeving zo populair is bij zowel Vietnamezen als toeristen. De omgeving deed ons sterk denken aan de Haute Provence. De gidsen leverden veel interessante informatie: er is erg veel groenteteelt ( alles biologisch!) in deze regio, ook HAK is hier actief.
De bloementeelt is door een Nederlander gemoderniseerd, er wordt nu efficiënt gewerkt en ook al veel geëxporteerd.
Bij de rijstwijnstokerij dient de rijstpulp als voer voor de varkens, deze zijn dan ook de hele dag slaapdronken.
De zijdefactory vonden we eigenlijk het meest interessant, 1000m zijdedraad per cocon!
De waterval was gelukkig niet geschonden door toeristische attracties, via een klauterpad was de voet te bereiken.
Met de gidsen hebben we van een heerlijke authentieke, gevarieerde lunch (Vietnamese rijsttafel) gesmuld, zij kennen natuurlijk de beste adresjes.
Na een theeplantage zijn we naar het Crazy House in Da Lat gegaan, inderdaad Crazy, het wordt wel eens vergeleken met Gaudi.
Een al met al indrukwekkende dag, het toeren, vooral over de DT725, achterop een motorfiets is nogal minder vermoeiend dan toeren op een (bepakte) fiets. Beide leuk, maar het aanbod van de Riders om ons naar Hoi An te brengen (zij zorgden ook wel voor fietstransport) hebben we toch maar beleefd afgewezen. Het fietsen blijft echter trekken, morgen richting kust.

Groeten JA

Stefan:

heel erg mooi daar wederom hele mooie fotos erg leuk zon site waar je verslag op kunt uitbrengen de groetjes stefan

• 24 Februari 2010 - 15:26

Eddy En Toos:

Het verveelt ons helemaal niks om jullie verhalen en foto's te lezen en te bekijken. Blijf zo doorgaan.We krijgen een prachtig beeld van jullie tocht.
    Groetjes.

• 24 Februari 2010 - 17:53

Lia:

Wat een dag, wat een dag, wat maken jullie veel mee. Deze reis blijft wel erg hangen door de manier waarop we mee mogen reizen. Leuk verhaal, mooie foto's. Ik sla alles op zodat Ybe ze ook kan bekijken als hij hier is.

• 24 Februari 2010 - 17:57

Harrie Ina:

nou zeg wat ben ik jaloers op dat lekkere eten daar ik moet me tevreden stellen met een roerei met zalm en bieslook ( door harrie gemaakt en lekker hoor) maar als ik die tafel bij jullie zie zit ik toch te watertanden geniet er nog maar lekker van liefs ina harrie

• 24 Februari 2010 - 22:16

Margreet:

Het feest der herkenning ! Wat is het toch een mooi land !

Margreet vanuit een druilerig Groningen
    (wel lekker gegeten trouwens met collega in restaurant Schuitendiep)

• 25 Februari 2010 - 18:21

Emjo:

heel mooi! Goed om te zien dat Joop lekker aan het eten is, ziet er wat smalletjes uit! Kan je van ons niet zeggen na dit weekje vakantie....Liefs vanuit een warm en zonnig oostenrijk!

• 26 Februari 2010 - 10:27

E&L Mattiello:

Wir finden Ihr Projekt wunderbar, und wir freuen uns über die Fotos, die Sie in Ihrem Blog veröffentlichen. Wir werden Ihre Reise mit Interesse weiterverfolgen und wünschen Ihnen alles Gute!
    Livia & Ernst Mattiello

• 26 Februari 2010 - 11:28

Ellen:

Hey avonturiers, had wat achterstand in het lezen van jullie reisverslagen. Wat een ervaring!!! (zelfs voor de lezers) Leuk die reisverslagen van alle dagen. Hier nog steeds geen teken van de zomer.Wel lekker een week vrij geweest.Missen jullie ook maar iets van thuis. (behalve the kids natuurlijk) Ik kan het me niet voorstellen. Liefs Ellen oh ja Ali, je haar zit oke hoor!