Cultuur en kapster - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Cultuur en kapster - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Cultuur en kapster

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

09 Februari 2019 | Thailand, Sukhothai

Old Sukhothai, 09-02-2019

In de Siamese Gouden Eeuw, halverwege de 13e en 14e eeuw, floreerde Sukhothai als hoofdstad. De ruïnes bestaan uit paleizen en belangrijke religieuze monumenten. Alles omringt door stadsmuren en een gracht. Het geheel is in 1990 opgenomen in de Unesco World Heritage Site. Wij verkennen alles per fiets. Vele anderen doen dat ook, op een huurfiets. Na het culturele gedeelte en de (tussen de middag) noodle soup gaat Joop zich bezig houden met een van zijn hobby's. Naar de kapper gaan in een ver buitenland. Ali gaat mee en ziet een zeer kundige kapster aan het werk. Zij durft het nu ook wel aan om geknipt te worden. Op haar i-Pad laat zij zien welk kapsel zij wil. De kapster knikt enthousiast. Dat kan zij wel! Tijdens het knippen blijft zij kijken naar de foto's. En inderdaad, het komt helemaal goed. Iedereen blij. Hoewel... Joop vindt het wel loei duur voor Aziatische begrippen. Dat wil zeggen zijn knipbeurt. Onderweg heeft hij al adresjes gezien voor 60 en 80 Baht. Dan is 200 Baht wel een rib uit je lijf! Op de site van Martijn en Dorien lezen we dat de zonsondergang boven het Historical Park zeer de moeite waard is. Dus na het zwembadgebeuren fietsen we om half 6 weer richting park. Prachtig! Daarna zoeken we een restaurantje en stellen weer een lekker maaltje samen. We kiezen meestal voor 3 gerechtjes en delen die. Nu hebben we: mango/kip curry, paddestoelen/groenten in pikante saus en spicy basil met minced pork. Nog een paar uurtjes op ons terrasje met een biertje erbij maakt de dag compleet.
JA