De eerste regen - Reisverslag uit Nalanda, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu De eerste regen - Reisverslag uit Nalanda, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

De eerste regen

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

29 Januari 2018 | Sri Lanka, Nalanda

Nalanda, 29-01-2018

Na een gezamenlijk ontbijt vertrekken we om 8 uur. Elk echtpaar op eigen tempo. Vandaag gaan we gewoon weer een hele dag fietsen. Een groot deel van de route gaat over een kleine weg, B112, langs een riviertje door de jungle. De olifanten worden op afstand gehouden met schrikdraad om te voorkomen dat ze van de rijstvelden aan de andere kant van de weg gaan snoepen. Helaas wordt er kilometerslang aan de weg gewerkt. Vele vrachtwagens met zand denderen ons voorbij. Wij wijken dan uit naar het gravelgedeelte van de weg. Geen probleem, wel veel opwaaiend stof. We zien vrouwen met pikhouwelen bezig, terwijl de mannen op de machines zitten toe te kijken. Halverwege de route komen we op een grote nieuwe weg terecht. Weinig verkeer maar wel forse klimmen, 8 à 9%. De weg is rond een nieuw stuwmeer gelegd. De oude weg ligt nu onder water. Het is zwaar bewolkt, wel lekker. Maar na het middaguur begint het te regenen. Als het ophoudt met zachtjes regenen gaan we even schuilen. Gelukkig van korte duur. Na 80 km. zijn we mooi op tijd in Nalanda, het eindpunt van de route.Net voordat we naar het hotel willen rijden zien we een winestore. In deze zaken kan men alcoholica kopen. Omdat lang niet alle onderkomens een drankvergunning hebben koopt Joop voor alle zekerheid een paar blikjes bier. De coordinaten van het hotel dat we op het oog hebben blijken echter niet te kloppen. Daardoor zijn we bijna een uur bezig met uitzoeken waar we precies moeten zijn. Uiteindelijk duwen we onze fietsen een km. lang 16% omhoog. De plek waar het hotel staat is wonderschoon met een fantastisch uitzicht. Maar het weer werkt niet mee, regen, wind en wolken. Marijke en Jan Piet zijn er al. We borrelen en dineren weer samen, gezellig. Morgen naar Kandy.
Wordt gevolgd, JA

• 29 Januari 2018 - 17:28

Saskia:

Mooie reis weer....met ook tot vandaag mooi reisweer! En Kandy, wij vonden dat prachtig. Benieuw naar jullie ervaringen.

Saskia en Bert

• 29 Januari 2018 - 17:33

Henk En Jacqueline:

Moi Joop en Ali,

Fijn zo,n lekker buitje toch?
    Het is hier grijs en nat.
    Ons dak is mbv plastic provisorisch waterdicht gemaakt in afwachting op nieuwe pannen.
    De aannemer had het over crisis mbt het leveren van bouwmaterialen.

Wij zien gaarne een volgend reisverslag tegemoet.

Alaaf uit Stokkum.

• 29 Januari 2018 - 20:16

Joke:

Dat wijntje of biertje is er vast lekker in gegaan na zo'n klim, ben wel benieuwd hoe het verblijf er uit ziet, het uitzicht is prachtig nu nog even het zonnetje erbij en je wilt nooit meer weg daar :-) Veel plezier xxxx