Op weg naar huis - Reisverslag uit Ainring, Duitsland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Op weg naar huis - Reisverslag uit Ainring, Duitsland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Op weg naar huis

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

19 Juli 2016 | Duitsland, Ainring

Ainring,18-07-2016
We nemen afscheid van de Kastenhofvrienden, drinken nog een kopje koffie bij Joep en Lya en gaan daarna op weg naar huis. We fietsen langs de receptie en zeggen ook Grethl, de campingeigenaresse, gedag. En weer is ze slap van het lachen als ze ons zwaar bepalt aan ziet komen. Als we de camping afrijden begint het te regenen! Totaal niet voorspeld! Maar even later is het droog, we krijgen niet eens de kans om een regenjas aan te trekken. Tot Werfen, ongeveer 20 km, volgen we de rivier de Salzach. Dan beginnen we te Klimmen naar Paß Lueg, niet bijster inspannend. Na de afdaling komen we weer in het Alpenvorland. Daar is het veel warmer en zonniger. De Tauernradweg volgt hier niet de Salzach, maar gaat over kleine landweggetjes een beetje heuvelachtig op en neer. Na Hallein verlaten we de Tauernroute. We steken door naar een camping in Ainring, ten westen van Salzburg. Intussen pakken zich donkere wolken zich boven de Alpen samen. Even later moeten we tot twee keer toe schuilen voor een hevige, maar korte bui. Bij de camping aangekomen is het alweer droog en zonnig. Het is wel even schrikken, heel anders dan getoond op de website. De camping wordt omgebouwd tot een ***** chaletpark. Er kan nog wel gekampeerd worden maar vraag niet hoe. We krijgen een piepklein, donker en nattig in het achtertuintje van een stacaravan toegewezen. Dat gaan we niet doen. Naast de in aanbouw zijnde chalets is een mooi veldje, daar willen we wel staan. Dat gaat zo maar niet, we moeten aan de eigenaar, ook restauranthouder, toestemming vragen. Dat gaan we doen en drinken gelijk maar een biertje. Na een hoop gedoe krijgen we uiteindelijk toestemming. Het toiletgebouw is gelukkig prima in orde. Na het douchen gaan we terug naar het restaurant en eten een prima “gut buergerlicher “ maaltijd. Als het donker wordt kruipen we de tent in.
Tschüss, JA

• 19 Juli 2016 - 19:26

Ans Van Nieuwburg:

Kom maar snel naar het warme Nederland. Fijne terugreis. Ans

• 19 Juli 2016 - 20:42

Mary En Fred:

Veel plezier met de terug reis, we lezen jullie verslagen wel weer.

• 19 Juli 2016 - 21:52

Hanny En Be.:

Sukses met de terugreis.

• 19 Juli 2016 - 22:59

Joke:

He Joop en Ali, zal de buitenlanders weer de deur uit doen nu jullie op de terug weg zijn :-) . Denk dat dit niet de enige bui is die jullie onderweg krijgen volgens mij als jullie goed de bergen over zijn in zuid Duitsland dat het weer dan beter gaat worden, dus nu even door zetten en dan heerlijk met mooi weer verder. Wens jullie een goede terugreis en vele knuffels, begrijp dat de foto's die ik via sms heb verstuurd niet zijn aangekomen, doei tot later xxxx

• 20 Juli 2016 - 21:30

Ben & Ingrid:

Een voorspoedige terugreis J&A met hopelijk nu een tijdje goed weer !