(F)luisteren - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu (F)luisteren - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

(F)luisteren

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

12 Mei 2016 | Griekenland, Nauplion

Palia Epidaurus, 11-05-2016
Wij “wagen” ons weer aan een stukje uit het routeboekje van Paul Benjaminse. En dus komen we weer heftige klimmetjes tegen. Joop kan, in de kleinste versnelling, in het zadel blijven. Ali wandelt/duwt er achteraan. Het weggetje is echter weer prachtig. We komen welgeteld 1 griekse auto, 1 nederlandse camper en 1 overstekende slang tegen van ongeveer een meter. Het wegdek is heel grof. Als we linksaf slaan om naar Epidaurus te gaan komen we op een zoevend, nieuw wegdek terecht. Heerlijk, eerst snel naar beneden en dan weer een beetje omhoog. Epidaurus staat op plaats 1 van de te bezichtigen /horen highlights van de Peleponnesos. Het betreft vooral het antieke theater. Dit theater is 400 vC gebouwd door Polycletus. De acoustiek is fantastisch, niet te geloven. Als er beneden, in het midden van de arena op de daar geplaatste plaat, wordt gesproken, kan je dit tot in de bovenste ring duidelijk horen. Een chinese dame test het uit en zingt een lied voor haar medereizigers die boven zitten. Super. Ook een duitse gymnasium leerling declameert een gedicht voor zijn klasgenoten met zachte stem. In het hele theater zeer goed te verstaan. Een unieke ervaring. Na Epidaurus gaan we de grote weg naar Athene op. Er is weinig verkeer. Nog een klein klimmetje en daarna zoeven we 10 km. lang naar beneden. De camping, weer aan zee, is goed voorzien. Ligbedden bij het strand, restaurant naast de deur, maar geen closetpapier.
Adio, JA

• 12 Mei 2016 - 08:56

Carla Wind:

Hoi Joop en Ali,

Bedankt voor het toesturen van jullie reisverslagen. Ik geniet met jullie mee en vind het erg leuk om te lezen.

Groetjes,
    Dick en Carla

• 12 Mei 2016 - 09:02

Joke:

He Joop en Ali, dat ziet er geweldig uit en dat het in het theater het geluid overal zo goed te horen is, prachtig.
    Dus weer een goede camping gevonden met zelfs ligstoelen, nou dan wist ik het wel kleren uit en snel in de zon.
    Wat vervelend dat het papier op is en zelfs niet aanwezig is, dat wordt dus spoelen met flesjes water of in nood met je vinger door je reed, haha zie het al voor me :-) Succes en groetjes xxxx

• 12 Mei 2016 - 10:18

Joep:

Hallo, geen closetpapier??? Klinkt bekend. Bij Greethle ook vaak niet. Fijne reis verder.

• 12 Mei 2016 - 10:43

Hans:

Joop, Ali,
    Alhoewel af en toe een inhaalslag nodig is vind ik het erg leuk jullie avontuur op deze manier te volgen!

• 12 Mei 2016 - 12:02

Ida/jan:

Geen closet papier, maar je heb toch wel een oude krant zo als vroeger.
    Verder goede reis, leuk hoor jullie verslagen te lezen hoor.
    Ida/Jan