Pech onderweg - Reisverslag uit Avellino, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Pech onderweg - Reisverslag uit Avellino, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Pech onderweg

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

07 Juni 2018 | Italië, Avellino

Avellino, 07-06-2018

Om 7 uur zitten we aan het ontbijt bij de bar/cafe waar we gisteren een biertje hebben gedronken. De mannen zitten er alweer! Na een daling en een klim nemen we 10 km. verderop nog een kopje koffie. We kopen water, brood, beleg, yoghurt en fruit. Het is inmiddels 9 uur geworden eer we weer verder gaan. Na een paar kilometer beginnen we flink te klimmen naar het hoogste punt van vandaag. In de afdaling rijdt Joop zijn achterband plat. Hij heeft er intussen meer dan 25000 km mee gereden zonder probleem. Het lek is snel gevonden en wordt geplakt. Na een paar 100 m rijden is de band weer plat. Joop besluit de band te vervangen door een nieuwe binnenband. Even puzzelen hoe het achterwiel eruit moet vanwege de scrubber die bij een belt gemonteerd is. Nou, deze gewoon losdraaien en verwijderen. Het lukt! Zo, nieuwe band erin, wiel terug, rest afmonteren en alleen nog lucht erin. En dan.... KNAL!!- Zucht- Daar gaat de reserveband. Dan maar weer met de andere band aan de slag. Ali klapt haar stoeltje uit, giet water in het beetje lekkende plasbakje en zoekt opnieuw naar een lek. Dezelfde plek, het plakkertje zat er niet goed op. De chauffeur van een passerend vrachtwagentje vraagt of we hulp nodig hebben. Wij leggen uit wat er gebeurd is. In een nabijgelegen dorp is wel een nieuwe binnenband te verkrijgen, zegt hij. Een bekende van hem, wonend vlakbij, gaat met Ali naar het dorp. De winkel is eigenlijk al dicht, middagsluiting, maar er is gebeld en speciaal voor ons is er een mevrouw aanwezig. Maar helaas, de juiste maat heeft ze niet. Ali neemt voor alle zekerheid toch maar een iets smallere band mee, beter iets dan niets. We willen de jongeman een vergoeding geven voor benzine en tijd, maar dat wordt pertinent geweigerd. Dus geeft Ali hem een knuffel. Joop heeft ondertussen de oude geplakt en gemonteerd. Het gaat nu goed. Na een geleidelijke klim van 15 km. volgt een heerlijke lange afdaling van bijna 20 km. Daar kikkeren we helemaal van op. Het biertje in Avellino smaakt nog lekkerder dan anders! De B&B, Villa Antinea, is ook snel gevonden. Wat kan een douche lekker zijn. Morgen naar Napels.
Ciao, JA

• 08 Juni 2018 - 11:18

Joke :

He Joop en Ali, jullie hebben Bollie meegenomen ;-) wat een schatje kreeg je die er zo maar bij :-).
    Jammer dat die band geknapt is maar wat heeft hij het lang uitgehouden, Hoop dat er geen lekke banden meer onderweg komen kost veel te veel tijd, blij dat het biertje zo lekker heeft gesmaakt, succes verder en groetjes van ons xxxx

• 08 Juni 2018 - 11:44

Ben En Ingrid:

Toch mooi om te lezen hoe hulpvaardig mensen kunnen zijn als je pech hebt !
    25000 km is voor en buitenband erg lang, de kans op meer lekken of een klapband wordt dan een stuk groter, als je nog een fietsenzaak tegenkomt gewoon vervangen/

hartelije groet,
    Ben en Ingrid