Napels in - Reisverslag uit Napels, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Napels in - Reisverslag uit Napels, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Napels in

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

09 Juni 2018 | Italië, Napels

Napels, 08-06-2018

Het gebied waar we gisteren en vandaag doorheen fietsen heet de Irpina. Het is prachtig en doet zeker niet onder voor Toscane en Umbrië. Alleen veel rustiger en de stadjes en dorpjes nog onontdekt. We beginnen de dag met het nemen van de laatste hobbel van de Route dei Borboni. Eerst gaat de klim zeer geleidelijk maar de laatste kilometers 8%. Goed te doen omdat het weggetje door bebost gebied gaat. Een heerlijke afdaling van 20 km. volgt. We stoppen in Lauro om wat inkopen te doen voor de lunch. Joop bevoelt zijn achterband en constateert dat die weer wat zachter wordt. We vragen aan een meneer of er in de buurt binnenbanden te verkrijgen zijn. Ja hoor! Rij maar achter mij aan. En warempel, de garagehouder heeft de juiste maat. Joop begint met de vervanging van de oude binnenband. Er komt een Londenaar binnenlopen. Hij heeft hier een tweede huis en is door de garagehouder gebeld om zonodig te tolken. Wat zijn de mensen hier zorgzaam! We kopen er natuurlijk ook een reserveband bij. Nu kunnen we zonder stress verder fietsen en afdalen. Heerlijk. Wanneer we afgedaald zijn komt de Vesuvius in zicht. Nu begint de tocht door de enorme infrastructuur rondom Napels. De GPS loodst ons er, met behulp van de routeplanner van Bikemap, doorheen. We rijden over kleine weggetjes, onder en over snelwegen en spoorlijnen door, slingeren door voorstadjes, gehuchten en industrieterreintjes, moeten een hek slechten en naderen na ongeveer 20 km. het centrum van Napels. We zijn meteen verkocht! Italiaans Azië in Europa! Viezig, rumoerig en vooral zinderend. Ons dagelijks pilsje op een terras wordt opgeleukt door de daar aanwezige Napolitanen. We komen er haast niet weg, maar de meneer van het appartement wacht! In het appartement wacht ook het pakje met onze nieuwe Expedbedjes. De lasnaden van de oude bedjes lieten los waardoor er nauwelijks nog op te slapen viel. We hebben Erik Schuijt van de Vakantiefietser in Amsterdam gebeld en hij heeft dinsdag het pakketje naar het huisadres van de eigenaar van dit appartement gestuurd. Joop had al contact gezocht met het hoofdkantoor van Exped in Zwitserland en via hen gehoord dat alleen rond Bolzano dealers zijn. Het onderkomen, Ortobello Road, is weer een treffer. Kamer, slaapkamer, badkamer en keuken. En dat in het historische centrum van Napels. Onze fietsen staan veilig in de hal.
Ciao, JA

• 11 Juni 2018 - 09:44

Joke:

Hallo Joop en Ali, even 3 dagen niet online geweest en dat is te merken :-), veel mail weinig inhoud.
    Heerlijk dat het allemaal goed verloopt en wat een geruststelling een reserve band, hopelijk blijft die nu 25000 km in de fietstas zitten :-). het ziet er daar leuk uit, vele knuffels van ons 4