Langs de Indische Oceaan - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Langs de Indische Oceaan - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Langs de Indische Oceaan

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

10 Februari 2018 | Sri Lanka, Unawatuna

Unawatuna, 10-02-2018

We worden pas om kwart voor 6 wakker terwijl we het ontbijt om 6 uur besteld hebben. Dat wordt even haasten. Gelukkig is het meeste al ingepakt. Om 10 over 6 melden we ons voor het ontbijt en om kwart voor 7 zitten we op de fiets. We gaan dus over de A2 die naar verluid erg druk zou zijn. Dat valt echter enorm mee! Misschien omdat het zaterdag is? Vandaag is het ook verkiezingsdag, Er kan gestemd worden in scholen en tempels. Die worden bewaakt door gewapende agenten en soldaten. Het schijnt dat de roden en de blauwen de neiging hebben elkaar te intimideren. Nu zijn de blauwen aan de macht, maar de verwachting is dat de roden het gaan winnen. Tot Matara is het rustig. Daarna wordt het nog rustiger omdat 10 km. verderop, parallel aan de A2, de South Express Highway loopt. De weg is prima met een brede schouder. En af en toe is er zelfs een fietsstrook! Tot 10 uur is het zwaar bewolkt. Wij zijn dan al ver over de helft. De zeebries geeft verkoeling. Bovendien is vrijwel de gehele weg vlak. We kunnen steeds met een gangetje van 20 km/u rijden. Wij stoppen vaak voor een fotomoment. Vissers, surfers, steltvissers en het koloniale buitenhuis van de voormalige Nederlandse Gouverneur (VOC). En we stoppen nog voor een kopje echte cappuccino voor Ali. Om half 12 zijn we bij Villa Ali (!), genoemd naar de hond (!) van het gezin. Het is prachtig gelegen in de mangrovebossen. We worden met een heerlijke smoothie ontvangen. De kamer is nog niet klaar. We gaan lekker in de hangmat liggen. Na de lunch fietsen we richting strand. We luieren en drinken wat bij een luxe Resort, Coconut Bay. We blijven 2 nachten, morgen gaan we het historische deel van Galle bezichtigen.
Wordt vervolgd, JA

• 10 Februari 2018 - 18:07

Joke:

He Joop en Ali, heerlijk een fietsstrook voor jezelf :-) en om maar niet over een lekkere hangmat te hebben, lekker om bij te komen uit de zon onder de bomen en straks lekker de zee in veel plezier dikke knuffel van mij xxxx

• 10 Februari 2018 - 18:33

Ans En Hans:

Wat maken.jullie een mooie sportieve reis. Hier in Brabant nu carnaval. Groetjes Ans