Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Lima

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

17 November 2016 | Peru, Lima

Lima, 16-11-2016
Gisteren zijn we naar Peru gevlogen. Om 19 uur plaatselijke tijd zijn we in Lima geland. Onze fietsen hebben we in Groningen achter gelaten! We gaan deze keer een door Djoser georganiseerde rondreis door Peru maken. Het voordeel van deze reisorganisatie is dat er nog voldoende ruimte in het programma zit om zelf op pad te gaan. Op het vliegveld hebben we kennis gemaakt met de 18 overige reisgenoten en de reisleidster. Vanmorgen zijn we met de groep in een paar taxi's naar het historische centrum van Lima gereden. Nou ja, gereden... het lijkt meer op slalommen! In de 10 miljoen inwoners tellende stad verplaatst men zich schijnbaar het liefst met auto of bus . Nauwelijks brommertjes zoals in de Aziatische steden. En dat terwijl het hier aan de kust nauwelijks regent. (nog geen twee cm per jaar). De koloniale binnenstad is interessant maar niet indrukwekkend. Nadat we bij het presidentiële paleis de wisseling van de wacht vanachter de hekken hebben mogen aanschouwen schuiven we aan voor een uitgebreide lunch. Doordat Peru vele klimaatzones heeft produceert het land het gehele jaar door veel fruit en groenten. Een lust voor het oog. Maar ook op het bord verrassend lekker! De middag en avond kunnen we vrij besteden. We gaan met de taxi naar de wijk Miraflores. Hier zijn de meeste eethuisjes en terrasjes aan zee. Het is prachtig weer, zonnig en ongeveer 25 gr. Een wandeling over de boulevard lokt. Maar we laten ons eerst door de chauffeur afzetten bij Huaca Pucllana, een heilige plaats van de oudste bewoners van Lima, ruim voor de Inca-tijd. Na de rondleiding over dit complex lopen we naar de boulevard. Deze loopt niet langs het strand, maar ligt zo,n 200m boven zeeniveau. Een merkwaardige gewaarwording. Terrasjes zijn er nauwelijks en door een grote brand in het begin van de ochtend is een groot gedeelte van de boulevard ook nog eens afgesloten. We lopen maar weer stadinwaarts en belanden in een bodega waar we heel toevallig 3 reisgenoten treffen. Na een heel gezellig uurtje gaan wij nog een beetje de wijk Miraflores verkennen, eten in een leuk restaurantje tussen de Peruanen. Met de taxi vervolgens weer naar het hotel, morgen gaat de rondreis echt beginnen.
Adios, JA

• 17 November 2016 - 09:08

Ine En Henk Schoonderbeek:

Wij wensen jullie een hele fijne vakantie. Lekker genieten.
    Henk inmiddels geopereerd. Gr.

• 17 November 2016 - 09:31

Mary En Fred:

Veel plezier daar, we gaan jullie weer volgen.

• 17 November 2016 - 09:58

Margreet:

Heel veel plezier. Benieuwd hoe het jullie bevalt.

• 17 November 2016 - 10:25

Liesbeth En Henk MH3:

Dag Ali, dagJoop,

dank voor jullie 1e reisverslag. De vlucht is gelukt dus de rest kan nu beginnen. Een nieuwe avontuur, geniet ervan, zuig de Inca historie in je op, en doe ons daar verslag van.
    Veel plezier, goede gezondheid, en heb het goed samen.

• 17 November 2016 - 12:33

GeJa:

Mooi gelukt, 1e verslag is binnen. Ga zo door.
    Heel frappant, oud- en nieuwbouw zo naast elkaar.
    We reizen graag verder mee.

• 17 November 2016 - 13:13

Joep Van Der Meijs:

Joop en Ali, Heel fijne reis toegewenst. We lezen en horen wel hoe het allemaal verloopt.
    Groetjes, ook van Lia.

• 17 November 2016 - 14:23

Ben & Ingrid:

Ha die Joop & Ali,
    Jullie gaan weer lekker op pad, maar dan niet op de fiets, is natuurlijk ook leuk. Fietsen in Peru en dan met name in de Andes kan behoorlijk heftig zijn.

Geniet er van!

• 17 November 2016 - 15:12

Joke:

Hallo Joop en Ali, dus goed aangekomen en gelijk nou ja bijna gelijk op pad ;-), wens jullie heel veel plezier en geniet van deze rondreis. Stuur jullie even een pb via de mail xxxx

• 17 November 2016 - 18:39

Dick En Carla Wind:

Hallo Joop en Ali,
    Blij verrast om weer een gezellig reisverslag van jullie te lezen. Heel veel plezier!!!

• 17 November 2016 - 22:45

Caroline:

Wens jullie een mooie reis met weer veel nieuwe, mooie ervaringen!
    Groetjes Caroline

• 21 November 2016 - 10:50

Jan En Ida:

Hoi Ali en Joop,
    We kijken weer uit naar de mooie reis verslagen van jullie.
    We wensen jullie een geweldige reis en volgen dit met veel leesplezier.

groetjes Jan en Ida