Bijna weer op pad - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Bijna weer op pad - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Bijna weer op pad

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

15 April 2013 | Nederland, Groningen

Groningen, 14 april 2013,
Hallo allemaal,
Nog een week te gaan en dan begint onze fietstocht door Zuid-Europa. Het idee is om van de meest westelijke (hoofd)stad van Zuid-Europa, Lissabon, naar de meest oostelijke, Istanbul, te fietsen. We willen gebruik maken van bestaande fietsroutes. Dat betekent , door de grote omwegen, dat we de tocht in twee gedeelten gaan doen. Het eerste gedeelte van Lissabon naar Pisa en het volgende gedeelte in 2014 (?)van Pisa naar Istanbul. Het is natuurlijk altijd maar weer de vraag of de ouder wordende lichaampjes (we krimpen al!) nog mee willen doen… Dit slaat natuurlijk op de lengte en niet op de omvang! Daar gaan we, al fietsende, ook aan werken.
De fietsroutes die we gaan gebruiken zijn:
Fietsen in Zuid-Portugal van Luc Oteman
De Hispania route van Kees Wisse
Katharen-Basken fietsroute van Peter van Rossum en Kees Mieras
Onbegrensd fietsen door de Provence van Paul Benjaminse
Fietsen op Corsica van Luc Oteman
Radatlas Sardinien van bikeline
Toscane en Umbrie van Luc Oteman
Reitsma’s Route naar Rome

Intussen hebben we onze kampeeruitrusting vernieuwd. De tent,een lightwave t30 hyper xt, hebben we in de tuin al opgezet. De stoeltjes , helinox, zitten heerlijk en de bedden , exped synmat 7 ul-lw, liggen super. Alles ultra lichtgewicht en bekroond met diverse “awards”.

We verheugen ons nu al op de reacties van de volgers! Als je steeds zo lang op pad bent is dat, voor ons, één van de mogelijkheden om contact met de achterban te houden.

Groet, JA

• 15 April 2013 - 14:59

Janny L.:

Ik ga jullie zeker weer volgen. Succes met voorbereidingen en alvast veel fietsplezier!

Lieve groet, Janny

• 15 April 2013 - 19:19

Jopie:

Ook wij gaan jullie weer volgen!
    Mooie spullen, de tent, stoeltjes en matrassen.
    Voorlopig fiets ik maar weer even van huis naar school (2x 16 km.). Was heerlijk vandaag!
    Succes met de voorbereiding en alvast een voorspoedige tocht gewenst.

• 15 April 2013 - 20:49

Lia:

Ha heerlijk, daar gaan ze weer! Ik kom nog even langs om van jullie fysiek afscheid te nemen.
    Er zullen enorme hiaten zitten in mijn reacties, want wij gaan zes weken naar Frankrijk en drie weken naar Noorwegen, daarvoor nog een weekje naar Duitsland.
    Groetjes, Lia.

• 16 April 2013 - 08:51

Joke:

Hoi Joop en Ali, hoorde jullie gisteren wel binnenkomen, maar lag nog heerlijk te doezelen,dacht kijk later wel, helaas werd dat later nu pas daar mijn pc even dacht "bekijk het maar", gelukkig mannen genoeg in huis die alles weten te fiksen en zie hier, het werkt, ik blij ;-). Het is niet alleen bij de banken een cyber aanval maar ook hier helaas. Maar goed wens jullie natuurlijk een hele fijne vakantie en welke dagen zitten jullie in Hapimag?, liefs xxxx

• 16 April 2013 - 09:52

Ben Huve & Ingrid Stikkelorum:

Met deze uitrusting moet het zeker lukken! Vooral de luchtbedjes van Exped slapen heerlijk, ook als de grond wat stenig is. Waarom de Ligtwave en bijvoorbeeld niet een Hilleberg nallo of namasj En of de lichamen het uithouden? , geen probleem.
    We zijn benieuwd hoe jullie de route ervaren, een dergelijke trip zit bij ons op termijn ook nog in de planning.

Heel veel fietsplezier !

• 17 April 2013 - 23:37

Margreet:

wij volgen jullie altijd....... Geef je nog even het recept van de heerlijke spatzle (hoe schrijf je dat eigenlijk??). Wil ik mijn kinderen even voorschotelen.

Heel veel plezier en hoe lang zijn jullie weg ?

groetjes,\Margreet

• 21 April 2013 - 08:47

Liesbeth En Henk:

Zondagmorgen 21 april 2013, de zon schijnt volop, de lucht is blauw en de natuur komt nu echt op gang.
    Deze voortekenen zijn hopelijk symbolisch het begin van een tocht vol avontuur, stilte en stiltes, ontmoetingen en gesprekken met medereizigers en met jullie zelf.

Wij wensen jullie goede vaart en een behouden thuiskomst; mogelijk ontmoeten jullie (een) Franciscus
    Pax et Bonum

Liesbeth en Henk