Startpunt Gerona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Startpunt Gerona - Reisverslag uit Gerona, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Startpunt Gerona

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

19 April 2012 | Spanje, Gerona

Gerona, 19 April 2012

Gisteren zijn we om half 4 in Gerona geland. Het duurde even voordat de fietsen in de bagagehal arriveerden, alle overige passagiers waren intussen vertrokken. Het uitpakken en optuigen van de fietsen neemt enige tijd, we worden door een medewerker vriendelijk verzocht dit in de openbare wachthal te doen. Daar trekken wij en vooral de fietsen veel bekijks. Het blijft niet alleen bij kijken, een groepje Nederlandse mannen, golfers, zijn zeer geïnteresseerd in alle technische aspecten van de fietsen en willen hier alles over weten. Vooral de aandrijving (Belt en Rohloff naaf) krijgt alle aandacht. Het busje van de golfers laat op zich wachten, maar wij breken het gesprek af en gaan om 5 uur op weg naar Gerona. Toch spannend met de nieuwe fietsen , nu voor het eerst met volle bepakking door glooiend terrein en onbekende omgeving. De fietsen doen het prima, het schakelen naar de juiste versnelling is nog even zoeken, maar went erg snel. De Garmin GPS (ook nieuw) brengt ons bijna probleemloos naar ons hotel. Alleen een straatje met eenrichtingsverkeer levert een probleempje op. Achteraf denkt Joop mogelijk “lopen” te hebben ingeprogrammeerd (thuis).
Nadat we ons hebben geïnstalleerd in het hotel, gaan we op weg voor een hapje in de oude binnenstad. Het is fris, er staat een koude wind, met 10 graden houdt het op! Op de terugweg kopen we een flesje wijn en maken het ons gezellig op de hotelkamer. Ali met Internet en Joop met Chelsea-Barcelona.

Vandaag hebben we de ochtend met winkelen doorgebracht. Ali heeft via internet een supergrote sportwinkel, Decathlon, ontdekt. Hier hebben we Camping Gaz en andere kampeer/fiets snuisterijen gekocht, alsof we nog geen gewicht genoeg met ons meeslepen. Ali is blij met haar knalrode fietssokjes, goed combinerend bij haar fietsbel.
Mobiel internet via Carrefour wilde niet lukken, maar ook de Media Markt ligt vlakbij de Decathlon. We kopen hier een sim-kaart voor de telefoon, voor internet worden we doorverwezen naar een Vodafone shop in de stad. Hier regelen we het mobiel internet. Na de lunch verkennen we Gerona en maken een prachtige wandeling over de middeleeuwse stadsmuur en door nauwe straatjes van de oude Joodse wijk.
De zon breekt door en het wordt steeds warmer, echt terrasjes weer. Aan het eind van de middag begint het weer te betrekken, het gaat waaien en intussen (19.45 uur) regent en onweert het. De thermometer op het gebouw tegenover het hotel wijst 8 graden aan. We zoeken straks een warm restaurantje op . Op dit moment komt de zon weer door en zien we een prachtige regenboog boven Gerona.
Morgen beginnen we met de geplande fietsronde.
Groet, JA

• 19 April 2012 - 18:27

Joke:

He Joop en Ali, voor jullie onbekent terrein, maar voor Richard en mij wel bekent terrein en tja heb mijn aesix al wel 6 jaar en wel daar gekocht ;-) net als Richard zijn sandalen, die zijn niet stuk te krijgen. Leuk dat jullie daar waren en ook nog bij de mac geweest? zit daar ook en hebben er heerlijke koffie, de bouwmarkt(koelkast, carrevan gekocht) en ga zo door.
    Komen jullie bij de kust ook nog bij Lla Franc(a) achter palagrugell terecht?
    Dat is zo"n leuk stadje in de zomer, heb daar een paar jaar gedoken.
    Zijn jullie nog bij de cathedraal van Gerona geweest? ligt ook in het oude stadsgedeelte op de heuvel.
    Toen jij(joop) vroeger met pa naar stierenvechting ging hebben wij daar heel wat afgewandeld en in de Rio Ter liepen toen van die grote muskusratten, nu gelukkig niet meer.
    Gezellig om oude herinneringen op te halen met mijn grote broer ;-).
    Vele knuffels en hoor wel waar jullie precies langs gaan xx doei en zet hem op

• 19 April 2012 - 18:29

Joke:

Wat dom had eerst foto's moeten bekijken, zie de kerk enz, mooie regenboog xx

• 19 April 2012 - 20:24

Buuf Saskia:

Hola a todos!
    De kop is eraf dus! Ja, mooi he, Gerona. Nog n mooi verhaal daarover: in 2008, met net 'n nieuwe auto (die we nu ook nog hebben), reed Bert met Jette naar een camping vlakbij Gerona. Ik zou daar met de trein naartoe komen omdat ik al in Spanje - Granada - was voor het volgen van een cursus. Bert en Jette hadden keurig de nieuwe tomtom ingesteld op het plaatsje (ik ben de naam even kwijt) dat iets ten zuidoosten van Gerona lag. Trouw volgden ze alle aanwijzingen op die ze vervolgens steeds meer richting stadscentrum stuurden. Uiteindelijk belandden ze middenin het oude gedeelte, ongeveer bij de trappen en de héle smalle straatjes. Bleek een straatje daar net zo te heten als het dorpje.....en als je dan ziet hoe smal het daar is....gelukkig hebben ze het toch zonder schrammetjes gered en uiteindelijk ook de camping gevonden. Blij dat ik er niet bij was :)

Een mooie reis gewenst, wij lezen weer fijn mee, que os divertáis mucho,
    Bert en Sas

• 19 April 2012 - 20:28

Geraldine:

Hoi Ali en Joop,

Zo ben je er weer en zo ben je al weer weg! Ik ben jaloers! Wil ook met pensioen!
    Ik ben zo verschrikkelijk benieuwd naar jullie nieuwe fietsen. Willen jullie eens een mooie close up maken? Kan ik een beetje meegenieten!

Weer een heel goede reis toegewenst, ik blijf jullie volgen!

Geraldine

• 19 April 2012 - 21:03

Hilda En Bert:

Hallo, levensgenieters

Zo zit je aan tafel met z'n zessen te genieten van Joop zijn Spaanse kookkunsten en zo zitten
    jullie in Spanje.
    Heel veel fiets plezier we zullen jullie volgen.
    Wel wat meer zon toegewenst vanuit GRUNNNNN...

Groeten Hilda

• 20 April 2012 - 05:06

Carla En Dick Wind:

Wij kijken weer uit naar jullie gezellige verhalen en genieten weer met jullie mee.
    Een hele goede reis!

• 20 April 2012 - 06:32

Janny:

Ali en Joop, heel veel fiets plezier. Elke ochtend weer een reisverslag, gezellig! Leuk om nu eens foto's te zien waar wij vorig jaar geweest zijn. Een goede reis op de nieuwe fietsen met wat meer zon. Ik en Arend blijven jullie volgen.

Lieve groet, Janny

• 20 April 2012 - 16:32

Jopie:

Ali en Joop, wederom een mooie reis gewenst. Wat ons betreft graag ook wat info over jullie nieuwe fietsen. Globale route? Kamperen jullie onderweg `0f in hotel, pension e.d.?

• 20 April 2012 - 16:33

Bert En Jelleke:

Jullie waren vertrokken voor we er erg in hadden.
    We wensen jullie een mooie fietsvakantie toe, en we reizen weer met jullie mee.

• 20 April 2012 - 16:47

Germ:

Beste mensen,
    Welkom in Spanje, mijn tweede vaderland. Wij landen vrijdagochtend op Gerona en lopen elkaar dus net mis. Mochten jullie door calella komen zoek dan carrer 9 Francesc Bartrina nr 10-12 even op. We
    Wonen op nr 2 5 de verdieping. Er zitten 2 dames in die jullie vast graag even ontvangen.goede reis verder!

• 23 April 2012 - 18:14

Hilja:

He Ali en Joop
    Ik let ook even niet op en jullie zitten weer op de fiets (nieuwe, heb ik begrepen).
    Ik ga jullie wederom volgen en wens jullie veel fietsplezier, en het wordt ook daar vast wel warmer.
    Binnenkort een foto van de rode sokjes en de fietsbel?
    Groetjes.