In het regenpak - Reisverslag uit Policoro, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu In het regenpak - Reisverslag uit Policoro, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

In het regenpak

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

26 Juni 2018 | Italië, Policoro

Policoro, 26-06-2018

Gisteren hebben we op weer&radar gezien dat er voor vandaag veel regen wordt voorspeld. Tot halverwege de ochtend zou het droog blijven. Maar voor de zekerheid staan we om half 6 op en om kwart voor 7 fietsen we de camping af. De tent is droog in de tas gekomen. Intussen heeft weer&radar gemeld dat het om 8 uur begint te regenen en dat het de hele dag nat blijft. Rond 9 uur begint het licht te regenen en daarna een stortbui. Net op tijd bereiken we een koffietent. Voordat we verder gaan besluiten we niet te gaan kamperen. Bovendien trekken we ons volledige regenpak aan, voor het eerst deze reis. Het blijft regenen maar geen stortbuien meer. Wel een stevige tegenwind. We rijden steeds parallel aan de SS106 die grotendeels omgebouwd is tot autoweg waarop geen fietsers mogen. Ongeveer 10 km voor Policoro stopt de parallelweg. We moeten een rivier over en dat kan alleen via de autoweg. Wat nu? We vragen links en rechts om advies. We moeten toch de autoweg op. Geen probleem zeggen de Italianen, het kan niet anders. Vooruit, we doen het. Het is een stukje van ongeveer 600 meter met gelukkig een brede schouder. Om half 2 zijn we, na 70 km, bij het geboekte onderkomen. Het is intussen droog geworden. Het gebouw (hotel?) blijkt van een religieuze stichting te zijn. We worden zelfs keurig ontvangen door twee nonnen! Nadat een non gebeld heeft komt er een receptionist. De kamer is prima in orde, superschoon en met een fijn bed. Boven ons hoofd hangt een crucifix en aan het voeteneind een madonna met kind. Dus dat komt vast wel goed. Nadat we gedoucht hebben maken we een wandeling langs de boulevard van Lido di Policoro. Voor vanavond hebben we al een eetgelegenheid gevonden. Morgen weer verder, er wordt beter weer voorspeld.
Ciao, JA

• 26 Juni 2018 - 17:26

Henk&Jaqueline:

Moi Joop&Alie,

Misschien kunnen jullie vanavond een rozenkrans lenen om het rozenhoedje te bidden.
    Dit als dank voor al het moois wat jullie hebben gezien en met veel genoegen d e geneugten van de mens hebben verorberd.

Groet uit Stokkum.

• 26 Juni 2018 - 18:36

Edmund En Jopie:

Hoi Ali en Joop! Wat een pech met het weer. Maar jullie laten je daardoor niet ontmoedigen

• 26 Juni 2018 - 18:38

Edmund En Jopie:

Maar jullie laten je daardoor niet ontmoedigen

• 26 Juni 2018 - 18:42

Edmund En Jopie:

Wij nu 1,5 week in Italië maar nog geen drup regen gehad.
    Nu vanaf Elba wensen we jullie een mooie en goede afsluiting van deze fietstocht.
    Ciao,
    Edmund en Jopie

Schrijf dit nu voor 3e keer, wordt steeds niet geplaatst. Of stukje..

• 26 Juni 2018 - 19:07

Hanneke En Dick :

Tjonge,vreemd,dat jullie in het zuiden zoveel regen hebben. Wat een vreemde onderkomens doen jullie aan. Wat een ervaringen.
    Wij hebben de Bodensee verlaten en hebben nog 1 fietsdag te gaan naar Basel. Het is steeds mooi weer,niet meer zo heet,maar aangenaam.
    Zijn nu in Zuid-Duitsland. De prijzen zijn hier weer “normaal” Zwitserland is niet leuk wat dat betreft.
    Dus Airbnb ‘s gedaan en zelf brood kopen.
    Donderdag vliegen we terug naar Amsterdam. Ciao,het ga jullie goed; behouden thuiskomst gewenst.

• 27 Juni 2018 - 20:15

Joke:

Jammer van het weer maar wat een mooi onderkomen hebben jullie wat zullen jullie goed slapen