Vieste - Reisverslag uit Vieste, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Vieste - Reisverslag uit Vieste, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Vieste

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

03 Juni 2018 | Italië, Vieste

Vieste, 03-06-2018

In de loop van de ochtend fietsen we naar Vieste. Het stadje ligt prachtig op witte kliffen die hoog oprijzen uit zee. Ook de straatjes gaan allemaal steil omhoog. Soms met trappen, daar kunnen we dus niet komen met de fiets aan de hand. Het valt ons op dat Vieste, tamelijk toeristisch, nog niet volgepropt is met rommelwinkels, terrassen en restaurantjes. We kunnen op ons gemak de winkeltjes bekijken, de menulijsten bestuderen bij de restaurantjes zonder aangesproken te worden. Ali ontdekt een bijzonder winkeltje. Daar worden tassen verkocht die van heeeel lange ritsen gemaakt worden. De winkel heet dan ook Zip and Zip. Je kunt zelf de kleuren samenstellen. Te grappig om te laten hangen. De eigenaar/verkoper vertelt dat hij samen met zijn vrouw dit fabricagesysteem ontworpen heeft. Het gewicht van de tas valt reuze mee. Dus het wordt een zwarte tas met een zwart/wit hengsel, passend bij het jurkje. Joop krijgt spontaan een ritssleutelhanger aangeboden. Later, op een terras, bestudeert Joop nog even het systeem van de tas, hoe simpel kan het zijn! Rond lunchtijd zijn we weer op de camping. Daarna weer naar het strand. Nu komt er wel iemand vragen naar het ticket voor ligbed/parasol. Verkrijgbaar bij de receptie, vertelt hij. Gisteren had hij een oogje toegeknepen omdat we later op de middag waren gekomen. Maar nu stelt hij voor een ticket te kopen. Prima, gaan we doen beloven we. Kunnen we verrekenen met het staangeld. Dat wordt geaccepteerd. Wij vonden het eigenlijk ook wel erg veel service van de camping om de bedden/parasol gratis aan te bieden. Dus dit is ook geen all-inclusieve camping, zullen ook wel niet bestaan. Morgen de laatste etappe van de Grand Puglia Tour. We vervolgen daarna onze fietsreis over de Ciclovia dei Borboni. Daarover later meer.
Ciao, JA

• 04 Juni 2018 - 12:25

Joke:

Hallo Joop en Ali, het winkeltje ziet er mooi maar eenvoudig uit, ben benieuwd naar de sleutelring en tasje.
    Hebben jullie de pasta nog geprobeerd, zag er schelp achtig uit, leuk die straatjes. goede reis van ons 4 xxx

• 04 Juni 2018 - 19:08

Ine En Henk :

Leuk om jullie zo te volgen. Vanavond voetballen kijken op het marktplein? Nog een fijne vakantie. Gr.