Bloedheet - Reisverslag uit Vieste, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Bloedheet - Reisverslag uit Vieste, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Bloedheet

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

02 Juni 2018 | Italië, Vieste

Vieste, 01-06-2018

De eerste 15 km. naar Manfredonia zijn vlak. Maar daarna begint de eerste klim, 100 hoogtemeters. Geen probleem. Lekker afdalen en daarna de tweede klim van 200 hm. Gaat ook prima. Boven de 7% komt het nog niet. Er staat geen wind. Dat is jammer, pff. In Mattinata doen we wat boodschappen. Een paar mannen komen naar de fietsen kijken. Ze bestuderen de Rohloffnaaf, is dat nu een motortje of niet? Ali legt uit dat het geen e-bike is maar dat de versnellingen erin zitten. Als Joop uit de winkel komt voorziet hij ze van verdere technische details. We gaan weer verder klimmen. Het wordt steeds warmer en er is weinig schaduw. We fietsen over een mooi klein weggetje met prachtige uitzichten. Helaas is de grotere weg afgesloten omdat men in de tunnels bezig is. Nu wordt al het verkeer, bussen , vrachtwagens, campers/caravans etc. over ons weggetje omgeleid. Niet zo prettig, zeker als je bezig bent met klimmen. En Italianen zijn ongeduldige rijders, hoewel ze goed rekening met ons houden. Na Mattinatella nemen we een uitgebreide lunchpauze. We klappen onze stoeltjes uit. Na de lunch volgt een afdaling en weer een klim. Doordat het siestatijd is, is het verkeer ook tot rust gekomen. Elke afdaling komen we even bij en droogt het zweet op. Foei, wat is het warm! Maar we zetten door! Haast bij elke schaduwplek die we zien stoppen we even om af te koelen en te drinken. Na de colastop is het gelukkig bewolkt geworden en de klimmen komen niet meer boven de 5%. Na een heerlijke lange afdaling besluiten we onze tent op de luxe camping Baia e Campi op te zetten. Eigenlijk hadden we een camping 20 km. verder gepland. Die is aanbevolen door Martin en Christl, het Duitse echtpaar dat we in Matera hebben ontmoet. Maar die 20 km gaan ook nog flink op en neer en we hebben eigenlijk na 65 hete kilometers en 1200 hoogtemeters genoeg gehad voor vandaag. Morgen dus nog maar een klein stukje naar deze camping bij Vieste. Daar blijven we een dag extra. We lopen nu met een knalroze polsband om zoals in all-inclusieve resorts. Ali vraagt of dat hier ook van toepassing is.... Maar nee dus.
Ciao, JA

• 02 Juni 2018 - 08:25

Ans En Hans:

Jullie doen wel heel erg je best op die mooie fietsen van jullie.
    Ali kan na zo'n tocht wel een extra koude witte wijn drinken en voor Joop een koud

• 02 Juni 2018 - 08:30

Ans:

En voor Joop een koud biertje. Nog veel fietsplezier en mooie ritten.

• 02 Juni 2018 - 16:23

GeJa:

Is wel afzien met die bloedhitte, de beloning is echter steeds groot.
    Wat een mooie plaatjes en dat in Europa ....
    Ga zo door lieve lui. We zijn benieuwd naar het vervolg.

• 02 Juni 2018 - 18:08

Joke:

Na deze klim hebben jullie zeker een mooi plekje verdiend, heerlijk om nu af te koelen in het water, succes verder, liefs van mij

• 02 Juni 2018 - 20:57

Dick En Carla:

Alie, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij zijn zelf onderweg en lees af en toe mijn mail.
    Het zijn weer prachtige foto's. Nog veel fiets-plezier!

• 03 Juni 2018 - 09:26

Wil Schook :

Bij jullie erg warm bij ons in spanje vannacht veell regen maar voor morgen weer zon wij vinden het erg leuk jullie verslagen te lezen nog heel veel plezier