Bari en Lecce - Reisverslag uit Lecce, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Bari en Lecce - Reisverslag uit Lecce, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Bari en Lecce

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

17 Mei 2018 | Italië, Lecce

Lecce, 17-05-2018
Dinsdag 15 mei vliegen we uit een zonnig en warm Nederland naar een koel en regenachtig Bari in Zuid-Italië. Met de regenjassen aan fietsen we vanaf het vliegveld naar het 9 km. verderop gelegen Bitonto. Daar aangekomen is het intussen weer droog. We drinken eerst een biertje in het mooie oude centrum. Daarna strijken we neer in B&B San Lorenzo. De volgende dag fietsen we terug naar Bari. We gaan eerst nog even bij de Decathlon langs om een gaspotje te kopen. We hebben de kampeeruitrusting bij ons, maar Campinggaz mag niet mee in het vliegtuig. Daarna gaan we naar het centrum en maken op de fiets een kleine city-tour door de oude binnenstad. We gaan natuurlijk bij de Basiliek van Sinterklaas kijken. Na de lunch treinen we naar het 150 km. zuidelijker gelegen Lecce. Daar start vrijdag de “Puglia Grand Tour” (zie italy-cycling-guide.info). Vandaag, donderdag, gaan we Lecce bewonderen. De binnenstad van Lecce staat op de Werelderfgoedlijst. We hebben geen vastomlijnd plan. We slenteren door de stijlvolle straatjes langs de vele hoogtepunten. Van het Anfiteatro Romano naar de Piazza Duomo. De winkeltjes zijn een lust voor het oog, geen prullaria gezien. Veel zwarte jongemannen, economische vluchtelingen uit Afrika, proberen op allerlei manieren wat geld te verdienen. Een van hen maakt prachtige kleine fietsjes van ijzerdraad en afvalmateriaal. Tijdens de lange siësta raakt de stad uitgestorven. Wij gaan relaxen bij Il Giardino di Flora, onze B&B. Morgen fietsen we naar Otranto.
Ciao, JA

• 17 Mei 2018 - 14:02

Eddy Buisman:

De start is veelbelovend. Wij hebben net onze Amerikaanse vrienden uitgezwaaid na 14 uitstekende dagen. Was erg leuk. Wilde plannen gemaakt om met hen volgend jaar het gebied te befietsen dat jullie nu doen.Veel plezier nog en we volgen jullie.

• 17 Mei 2018 - 14:06

Harry:

Prachtige fietsjes het ziet er wel mooi uit daar hopen dat jullie een fijne vakantie hebben
    Lieve gr van ons

• 17 Mei 2018 - 14:29

Hanneke En Dick:

Hai Joop en Ali, wat leuk om weer van jullie te vernemen. En welk een toeval: ook wij vertrekken op 29 mei naar Noord-Italie. We gaan de route van Benjaminse van Pisa naar Basel fietsen. Dus komen we elkaar helaas niet tegen. De lucht op de fotoos is strakblauw vandaag,dus ziet er prima uit. Veel fietsplezier morgen. Groet.

• 17 Mei 2018 - 17:07

Ans En Hans:

Heel veel fietsplezier toegewenst en natuurlijk veel mooi weer.

• 17 Mei 2018 - 17:12

Joke:

Hallo Joop en Ali, wens jullie vele mooie dagen en veel fiets plezier.
    Wat een leuke fietsjes maakt hij echt prachtig, echt de moeite waard om er 1 mee te nemen kunnen ze naast de andere fietsjes staan ;-) vele knuffels van ons liefs Joke xxxx

• 17 Mei 2018 - 18:35

Wienus En Wil:

Joop en Ali heel veel plezier geniet van al het moois

• 17 Mei 2018 - 19:35

Mary En Fred:

Hoi Joop en Alie een mooie tocht toegewenst met goed weer
    Groetjes Mary en Fred

• 18 Mei 2018 - 07:44