Rondje volbracht - Reisverslag uit Bitonto, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Rondje volbracht - Reisverslag uit Bitonto, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Rondje volbracht

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

03 Juli 2018 | Italië, Bitonto

Bitonto, 02-07-2018

Van Monopoli tot Bari, 50 km, rijden we steeds langs de kust. Dan weer over een grotere weg parallel aan de snelweg (Complanare) en dan weer over een fietspad of kleinere weg pal aan zee (Lungomare). Het is warm maar we hebben een verkoelend tegenwindje. De vele kleine baaitjes met zandstrandjes zijn al druk bezet. De Italiaanse kinderen hebben half juni vrij gekregen en de scholen blijven drie maanden dicht. Jeugd, moeders met kinderen en opa's en oma's bevolken de strandjes. De meeste buitenlanders zijn intussen huiswaarts gekeerd. In Bari lunchen we met en vies en duur broodje. Daarna fietsen we landinwaarts. Pff, nu is het toch heel warm aan het worden. Na 20 km bereiken we Bitonto. Het rondje Zuid-Italië is volbracht! We trakteren onszelf op een heerlijk koel biertje. Op hetzelfde terras als waar we 7 weken geleden een biertje hebben gedronken. Maar toen was het koel en druilerig weer. Nadat we een siësta hebben gehouden, d.w.z. Joop kijkt voetbal en Ali leest ( de Napolitaanse boeken zijn nu helaas uit) gaan we Bitonto verkennen. Het is een mooi oud stadje en heel sfeervol. We eten op het gezellige plein bij de kathedraal. Een mooie afsluiting van deze geweldige reis. Morgen vliegen we weer naar Nederland. We bedanken jullie allemaal voor de getoonde belangstelling.
Ciao, Joop en Ali

• 03 Juli 2018 - 07:20

Henk&Jacqueline:

Moi Joop en Ali,

Bedankt voor de mooie reisverslagen en een prettige reis terug.

Groet uit Stokkum.

• 03 Juli 2018 - 07:19

Edmund En Jopie:

Het was weer gezellig om jullie te volgen.
    Goede vlucht, tot binnenkort.
    Edmund en Jopie

• 03 Juli 2018 - 08:05

GeJa:

Jammer dat het nu afgelopen is met het volgen van deze mooie reisverslagen en dito foto's.
    We wensen jullie alvast een goede terugreis en thuiskomst.
    Wat wordt het volgende avontuur ……?
    Tot binnenkort,
    GeJa

• 03 Juli 2018 - 08:23

Liesbeth En Henk :

Dag Ali, dag Joop,
    Dank voor jullie reisverslagen we hebben ze met plezier gelezen.Nu voor jullie de thuisreis is begonnen wensen we jullie een goede thuisvertoning.
    Groetend liesbeth en henk

• 03 Juli 2018 - 08:47

Joep Van Der Meijs:

Joop en Ali, met plezier alle verslagen gelezen. Ook de foto’s
    Bekeken. Ziet er fantastisch uit. Mooie reis gehad. Misschien in kleinere om ang nog iets voor ons.
    Groetjes van de camping Kastenhof. Heel rustig hier.

• 03 Juli 2018 - 09:31

Jan Piet En Marijke:

Geniet nog even. Goede vlucht en wel thuis. Daar is het ook vakantie weer/weer vakantie.

• 03 Juli 2018 - 11:40

Ans En Hans:

Heb elke dag jullie verslag gelezen. Met slecht weer begonnen en eindigen met mooi weer, super gedaan. Nu nog een veilige thuisreis en dan kan Joop weer in de sloot springen(vallen). Welkom terug in NL.

• 03 Juli 2018 - 13:06

Hannie En Thom:

Met veel genoegen elke dag jullie verhalen gelezen. We kijken al weer vooruit naar de volgende fietstocht. Voor nu welkom thuis.

• 03 Juli 2018 - 16:27

Marga:

Prachtig verslag van een prachtige reis. Goede vlucht en tot gauw ziens!

• 03 Juli 2018 - 16:32

Dick En Carla Wind:

Het was weer hartstikke leuk om jullie te volgen!

• 03 Juli 2018 - 18:55

Wil Schook:

Ik heb met heelveel plezier jullie reis gevolgd .Een goede vlucht en tot ziens in oostenrijk

• 03 Juli 2018 - 21:53

Joke:

Lieve Joop en Ali, ben ik nu een van de laatsten om jullie een goede reis te wensen, ben wel 1 van de eersten om jullie welkom thuis te heten, vele knuffels en wat is die tijd omgevlogen, tot zo :-), liefs van jezus :-)

• 04 Juli 2018 - 06:47

Rob Kahle:

Hey Joop en alie

Het was leuk jullie reis te volgen.
    Goede terugreis en tot op de camping.