Costa de Maratea - Reisverslag uit Praia a Mare, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Costa de Maratea - Reisverslag uit Praia a Mare, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Costa de Maratea

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

19 Juni 2018 | Italië, Praia a Mare

Praia a Mare, 18-06-2018

De planning van een week geleden, elke dag 50 km fietsen, vroeg opstaan en tegen lunchtijd op de plaats van bestemming, hebben we al vrij snel losgelaten. Omdat het niet meer zo warm is hoeven we ook niet vroeg op te staan. Bovendien is fietsen in siestatijd, na 13 uur, heerlijk. Soms lege wegen. Ook de afstanden zijn wat langer geworden, 60-70 km. We hebben nu nog 2 weken voordat we terugvliegen. Het grootste gedeelte van de Zuid-Italië ronde is al geklaard. We zitten dan ook pas om 9.30 te ontbijten bij de traiteur aan de boulevard. Daarna fietsen we de Cilento ( en Campania) uit en volgen de Costa de Maratea, ook weer prachtig. Bij het plaatsje Maratea, dat nog net in de regio Basilicata ligt, begint het te regenen en onweren. En weer net op tijd kunnen we schuilen in een keurig bushokje. Het is lunchtijd, dus dat komt goed uit. Boven Maratea, op de top van de Monte San Bagio (624 m) staat het 22 m hoge beeld van De Verlosser. Het is het op een na grootste Jezusbeeld ter wereld, op dat van Rio de Janeiro na. Jammer dat het beeld nu een beetje in de wolken verstopt staat. Mar dat heeft ook wel weer wat. Tot aan Praia a Mare, waar we willen kamperen, blijft het droog. Op internet hebben we een mooie camping (****) uitgezocht, denken we. Daar aangekomen mogen we een plekje uitzoeken. We fietsen de camping snel weer af. Brrr. Er is nog een camping en die is prima. Maar vlak voordat we de tent willen opzetten barst er een hevig onweer los. Na een uur regent het nog en de voorspelling ziet er niet best uit. We besluiten uit te wijken naar een hotel vlakbij. Hotel Garden, pal aan zee, is prima. We krijgen een kamer met zeezicht.
Ciao, JA

• 19 Juni 2018 - 07:47

Eddy En Toos:

He gatverdarrie in een hotel met zeezicht. Vervelende onderbreking van een tentvakantie. Maar ja, je moet wat. Hoop dat jullie je daar door heen kunnen worstelen. Maar de verhalen over het gebied zijn wel zodanig, dat wij daar volgend jaar ook fietsen. Mooi. Groetjes.

• 19 Juni 2018 - 09:47

Joke:

Hallo Joop en Ali, helaas zagen we de voorspellingen al en hoopten dat de zon zou blijven schijnen maar nee ook hier een bewolkte grijze lucht, hoop dat de zon er straks wel door komt.
    Wat is het een mooi gezicht om het beeld in de wolken met een beetje blauwe lucht te zien :-) veel plezier xx