Met fiets, bus en trein - Reisverslag uit Melfi, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Met fiets, bus en trein - Reisverslag uit Melfi, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Met fiets, bus en trein

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

05 Juni 2018 | Italië, Melfi

Melfi, 04-06-2018

Op weg naar Rodi Garganico hebben we nog een paar pittige klimmetjes te overwinnen. De eerste 20 km. komen we geen bar/cafe tegen . Dus ons ontbijt moet op zich laten wachten tot Peschici. We hebben dan de helft van de route van vandaag al gehad met alleen een beker yoghurt als “benzine”. In Peschici raken we uitgebreid aan de praat met een Nederlands echtpaar, dat alle ins en outs van onze fietstocht wil weten. We worden uitgebreid geprezen. Daarna nog twee kleine klimmetjes en we zijn in Rodi G. De Route dei Borboni gaat van Bari naar Napels. We hebben meerdere mogelijkheden om met deze route te gaan beginnen. We kunnen met de trein terug naar Bari, maar dan is het eerste gedeelte van de route bekend terrein. We kunnen de route ook oppikken een eindje verderop in Melfi. We missen dan maar een klein stukje, tussen Castel del Monte en Melfi. We besluiten daarom met de trein naar Foggia te gaan en vandaar naar Melfi. Dus fietsen we eerst naar het stationnetje van Rodi G. Daar blijkt de trein tot nadere aankondiging door spoorwerkzaamheden niet te rijden. Er worden bussen ingezet, de fietsen mogen gewoon mee in de bus. Maar niet onderin, maar op de invalidenvervoerplek. We worden uitstekend geholpen. Vanaf Cargano Varano rijdt de trein weer en kunnen we overstappen. Hierbij worden we door twee jonge conducteurs prima geholpen, zij brengen de fietsen naar de trein, wij de tassen. De trein naar Melfi vertrekt om 17.55 uit Foggia. Hier zijn we om half drie aangekomen, dus we hebben tijd om in het oude centrum rond te fietsen en een terrasje te pakken. Ali speurt nog wat rond en vraagt of er een 'negozia bicicletti' is. Ze is intussen al 3 fietshandschoen kwijtgeraakt. Niet gelukt. Dan maar eerst het reservepaar van Joop lenen. De B&B (White House) in Melfi hebben we ook al geboekt, we blijven er twee nachten. Melfi is een van de mooiste stadjes van de Basilicata. Bovendien moeten we de route nog plannen.
Ciao, JA

• 05 Juni 2018 - 07:40

Harrij:

Hebben even de verslagen gelezen.We liepen wat achter.
    Zo te zien en te lezen gaat alles nog naar wens.
    Wij zitten nu in Bad Saulgau op de golfbaan.
    We gaan nu een ronde lopen met nog steeds prachtig weer.
    Morgen verder richting Zuid Frankrijk.
    Groetjes Ina Harrij

• 05 Juni 2018 - 11:15

Joke:

He Joop en Ali, dat wordt een dure fietstocht als je telkens nw handschoenen moet kopen, Ali hoe krijg je dat nu voor elkaar ;-) te druk met andere dingen:-)
    De trein ziet er prima uit, leuk dat jullie hulp van alle kanten krijgt, veel plezier en eh hier komt waarschijnlijk een Decathlon in Groningen, succes verder en groetjes xxxx

• 05 Juni 2018 - 14:20

Lian Ruedisueli:

Hoi Joop en Ali
    Ik volg alles weer met grote interesse
    Wat een mooie tocht door het mooie Italië mijn Favoriete.
    VakantielAnd
    Alleen in het zuiden zijn we tot nu toe nog nooit geweest
    Maar door jullie verhalen toch een klein. Beetje
    Geniet er nog van ik blijf jullie volgen

• 05 Juni 2018 - 15:22

HANNEKE:

Dick wilde ook Fietshandschoenen kopen in Lucca: €50,_ Dus niet gedaan.
    We gaan morgen naar Mantova. . Mooi weer. Elke dag weer spannend,waar slapen. Maar overal heerlijk eten en prima goedkope koffie met broodjes. Nu