Punta Lunga - Reisverslag uit Vieste, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Punta Lunga - Reisverslag uit Vieste, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Punta Lunga

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

03 Juni 2018 | Italië, Vieste

Vieste, 02-06-2018

Met de kennis van nu is het maar goed dat we het stukje van vandaag niet gisteren hebben gedaan. We komen een paar hele misselijke klimmetjes tegen van meer dan 10%. Om 11 uur zijn we al helemaal geïnstalleerd op camping Punta Lunga. Wat een prachtige camping(Martin u Christl, wir danken euch , genau was wir suchen). De tent heeft zelden op zo'n mooi plekje gestaan. Pal aan het strand, alleen een trappetje af. Met uitzicht op Vieste en een oude trabucchi. Dit is een houten constructie waaraan grote visnetten hangen, een typerende vismethode voor deze streek tot aan Pescara. We installeren ons op een ligbed onder een parasol, vrij beschikbaar voor campinggasten. Ook de Italianen ontvluchten de hitte in de steden. Het is weekend, druk op de camping en op de weg. Voor de Italiaan is de auto sowieso een heilige koe. In de weekenden is er veel verkeer op de weg is ons opgevallen. Wij blijven hier morgen lekker luieren. De camping heeft alles, beachbar, winkel en restaurant. En we kunnen zelfs een kajak of surfplank huren. Wij houden het bij zwemmen en een e-book. Mooie uitvinding! De tijd dat we ieder een paar boeken onder in onze fietstassen hadden ligt nog niet zover achter ons. Aan het eind van de middag doen we boodschappen bij de campingwinkel. Daar zien we dat we zelf gekoelde wijn kunnen tappen. Zelf een fles mee nemen en die hebben we niet, maar wel een fietsbidon.
Ciao,JA

• 04 Juni 2018 - 12:28

Joke:

Hallo Joop en Ali, voor niets gaat de zon op, maar wat een heerlijk plekje hebben jullie weer gevonden echt genieten, ben benieuwd hoe het stadje er uit ziet veel plezier daar en zwemse xxxx

• 05 Juni 2018 - 07:19

Henk&Jacquelin:

Moi Joop en Ali,

Wij lezen met veel genoegen de reisverslagen en genieten van de foto,s.
    In middels zitten wij in Duitsland om de route langs de Lahn naar Koblenz te fietsen en vandaar naar Stokkum.