Whale watching - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Whale watching - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Whale watching

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

12 Februari 2018 | Sri Lanka, Unawatuna

Unawatuna, 12-02-2018

De wekker gaat om half 5 af en een half uurtje later zitten we in een tuktuk om naar Mirissa te worden gebracht. Een ritje in het donker van ongeveer 30 km. Daar bij de haven is het een drukte van jewelste. Er liggen minstens 10 excursieboten, die elk wel plaats hebben voor honderd personen. De tuktuks vormen een file op de kade. Aan boord worden we verwelkomd met en kopje thee en een gemberkoekje. We zien de zon opkomen. Er worden ook tabletjes tegen zeeziekte aangeboden. Ali heeft haar eigen tabletjes meegenomen. De gedachte aan Peru in dat kleine vliegtuigje doen haar vol overtuiging een tabletje innemen. Alleen jammer dat je er zo soezerig van wordt. Op weg naar de walvissen, ruim een uur varen, zit zij te knikkebollen. Ook voor een ontbijtje wordt gezorgd. Opeens horen we een kreet, walvis gespot! Dwz we zien in de verte alleen het spuiten van het dier. Alle boten gaan eropaf. Het daarop volgende uur krijgen we steeds meer van de blauwe vinvis(sen?) te zien. Eigenlijk zie je alleen de rug en later de staart als de vinvis gaat duiken. Maar het wel heel indrukwekkend. De mensen applaudisseren van enthousiasme en de bemanning is ook blij. Op weg naar de haven van Mirissa worden we nog verblijd met een grote school dolfijnen. Op de terugweg naar Unawatuna passeert onze tuktuk de fietsende Jan Piet en Marijke, die ook over de A2 op weg zijn naar Unawatuna. Bij het drukke Wijaya beach eten we een pizza als lunch. Het is duidelijk te merken dat er vakantie in Europa is, veel ouders met kinderen. Wij vinden het er veel te druk en trekken ons terug op het strandje van gisteren, Vira beach. Heerlijk rustig. We doen beiden een tukje op de ligbedden.
Wordt vervolgd, JA

• 12 Februari 2018 - 19:36

Eddy Buisman:

En wij maar denken, waar zitten Joop en Ali. Maar eens even zoeken op waarbenjij.nu. In Sri Lanka. Doen nu ons best alles nog even te lezen. Wilden jullie al bellen voor een afspraak. Kortom behoorlijk in de war....
    Heb overigens net een reisje voor in oktober/november geboekt bij AWOL. Van Hanoi naar Siem Reap in Cambodja. Samen met Siep. Ja,ja eindelijk naar Azië.
    Veel plezier nog en we zien elkaar.
    Groetjes Eddy en Toos

• 12 Februari 2018 - 20:11

Joke:

Hallo Joop en Ali
    Geweldig dat jullie toch een walvis(sen)hebben gezien en als toetje de dolfijnen, als ik dolfijnen zie voel ik me heel Happy weet niet waarom maar ik vind ze zo bijzonder en prachtige beesten.
    Heerlijk dat jullie toch de grootste beesten op aarde tegen gekomen zijn op Sri Lanka, dat had ik niet verwacht. Ben benieuwd wat er nu nog langs komt, veel plezier en ontzettend goed dat jullie deze trip hebben gemaakt xxxx