Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Kandy - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Kandy

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

30 Januari 2018 | Sri Lanka, Kandy

Kandy, 30-01-2018

Als we wakker worden regent het nog steeds. We hebben geen haast. Minder dan 60 km.te gaan naar Kandy. Uiteindelijk is het bijna half 10 wanneer we met de regenjas aan vertrekken. De temperatuur is prima! De regen voelt warmer aan dan de meeste douches die we tot nu toe gehad hebben. De route gaat weer zoveel mogelijk over kleine wegen. In het begin flink klimmen maar dan vele kilometers vooral afdalen. Onderweg zijn veel kruidentuinen waar je kruiden kunt kopen. Of gewoon bezoeken. In het stadje Matale drinken we koffie bij de bakker en kopen o.a “eierballen” voor onderweg. Het zijn driehoekige gefrituurde deeghapjes gevuld met ei (dus) en een pittige curry. Heerlijk! Joop gaat dit thuis ook eens proberen te maken. We blijven lang hangen bij de bakker. We krijgen een “huisspecialiteit” koek bij de koffie. Verderop fietsen we door een dorp met een mooie Hindoeïstische tempel. Het is ons al eerder opgevallen dat de Hindoeïstische vrouwen Indiaas gekleed gaan (sarong). Het dorp herbergt ook een grote moskee. Sommige moslimvrouwen zijn helemaal in het zwart en zwaar gesluierd. Alleen de ogen vrij en soms handschoenen aan. Om medelijden mee te hebben in die hitte. Intussen is het gestopt met zachtjes regenen. Tot twee keer toe schuilen we voor een tropische stortbui met onweer. De laatste 15 km. beginnen we weer mooi geleidelijk te klimmen, alleen de laatste paar kilometers zijn pittig. Rond half drie rijden we Kandy binnen, het is ondertussen droog geworden. We vinden met veel moeite en navragen ons guesthouse, de GPS vertoont kuren en werkt niet zo goed mee. Wederom worden we allerhartelijkst ontvangen. De Sri Lankezen zijn: vriendelijk, gastvrij, zorgzaam en goedlachs. We eten bij het Indiase restaurant naast de deur, tandoori gerechten natuurlijk. Prima! We blijven hier 2 nachten, morgen gaan we Kandy bekijken.
Wordt vervolgd, JA

• 30 Januari 2018 - 17:56

Lian Ruedisueli:

Hoi Joop en Ali
    Volgens mij hebben jullie veel belangstelling
    Zien jullie nog meer fietsers Onderweg?
    En wat een mooi kindje op de foto
    Nog veel plezier

• 30 Januari 2018 - 18:13

Ans En Hans:

Wat leuk dat Joop ideeën opdoet, eierballen, misschien kan hij die op de camping maken. Jammer van de regen.maar daar staan mooie dagen tegenover. Nog veel fietsplezier.

• 30 Januari 2018 - 19:33

Ed Faeber:

Vind het bijzonder stoer dat jullie het fietsend doen, als je naar de theevelden gaat , ik weet niet of je er geweest bent, val midden in jullie reis er in, heb je bijzonder steile hellingen, maar wel goede wegen dat scheelt dan weer. leuk die hindoetempel ben ik ook geweest.

• 31 Januari 2018 - 22:10

Joke:

Hoi Joop en Ali, dus daar ook stort buien hier ook alleen proberen wij dan binnen te blijven ;-)
    Jammer van de regen het maakt het toch anders, hoop dat jullie morgen heerlijk weer hebben, vele knuffels van ons xxxx

• 02 Februari 2018 - 12:43

Ans En Hans:

Wat leuk dat Joop weer ideeën opdoet, eierballen, zou hij die ook op de camping kunnen maken? Jammer van de regen maar daar staan ook hele mooie dagen tegenover. Nog veel plezier.