Amantani - Reisverslag uit Amantañi, Peru van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Amantani - Reisverslag uit Amantañi, Peru van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Amantani

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

28 November 2016 | Peru, Amantañi

Amantani,26-11-2016
Voor het hotel staan 12 kleurrijke fietstaxi's geparkeerd. Wij vermoeden dat deze voor onze groep bestemd zijn. En jawel!! We worden onder veel hilariteit en op “leven en dood” door het drukke verkeer geloodst op weg naar de haven. Hier ligt een privéboot op ons te wachten. Gelukkig met wc, want intussen heeft ongeveer de helft van de groep min of meer last van darmklachten. Maar we blijven vrolijk, want gedeelde smart is halve smart. Aan boord maken we kennis met weer een nieuwe gids, Elisio. Ook hij blijft twee dagen bij ons. Eerst gaan we naar de drijvende eilenden van Uros. De oorsprong van de inheemse bevolking op deze eilanden ligt ver voor het tijdperk van de Inca's. Onze gids legt, samen met een bewoner, uit hoe de eilenden gemaakt worden en hoe het leven daarop verloopt. Heel interessant. Daarna varen we naar het eiland Amantani. Daar worden we opgewacht door onze gastvrouw. Hotels zijn er niet dus we hebben “hospitaje rural” met volledige kost en inwoning. Heel eenvoudig, elektriciteit en stromend water ontbreken. Om 16 uur verzamelen we ons op het Plaza Principal. De Inca-trailers gaan met de gids en de reisleidster de enige berg op het eiland beklimmen. De rest installeert zich op het enige terras van het dorp. Als de zon verdwijnt wordt het al heel snel koud en gaan we het cafe in. Om 7 uur gaan we allemaal keurig naar “huis” om te eten. Dona Flora, onze gastvrouw, heeft weer een lekkere soep gemaakt waarvan quinoa een belangrijke bestanddeel is. Het begint flink te regenen en te onweren. Dus we gaan , bij kaarslicht, vroeg onder de warme wol, 4 dekens. Onder elk bed staat een piespot, best handig want de wc is buiten.
Adios, JA

• 29 November 2016 - 06:26

Jan&Gr.:

Ha Joop en Ali.
    Mooie reis en foto's!
    We zijn nu bij Peter. Hij is er ook geweest. "Zeg maar tegen J&A, dat ik jaloers ben."

• 29 November 2016 - 09:50

Carla En Dick Wind:

Hallo Joop en Ali,
    Wij genieten weer van jullie leuke reisverslagen met prachtige foto's!
    Nog heel veel plezier!
    Dick en Carla

• 30 November 2016 - 16:33

Marja En Peter:

Hi Alie en Joop.
    Geweldige foto's van het eiland. Ik heb destijds ook het een en ander over de bekende drijvende eilanden gelezen. Heel apart om het in werkelijkheid te zien.
    Mocht alles doorgaan dan praten we elkaar wel bij in Oostenrijk.
    Geniet nog van jullie geweldige reis.
    Marja en Peter