"Berg" etappe - Reisverslag uit Strasswalchen, Oostenrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu "Berg" etappe - Reisverslag uit Strasswalchen, Oostenrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

"Berg" etappe

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

05 Juli 2016 | Oostenrijk, Strasswalchen

Strasswalchen, 30-06-2016
Vannacht even wakker geworden van weerlicht en wat gerommel in de verte. Ook vallen er een paar druppels regen. Wanneer we om 7 uur opstaan is het gewoon mooi weer en al tamelijk warm. De tent gaat kurkdroog de tas in. We fietsen over een heuvelrug van de Traunsee naar de Attersee. Dit stuk is ronduit pittig te noemen. De heuvels ogen lieflijk maar de klimmetjes zijn dat niet. Als er geen fietspad voorhanden is worden kleine landweggetjes als alternatief gebruikt. Over 25 km doen we 2 uur. Langs de Attersee loopt een Bundesstrasse zonder fietspad. Dus gaat de route weer de heuvels in en nu wordt het wel heel gortig. Naast de vele kleine klimmetjes krijgen we een klim voor onze kiezen van 3 km, waarvan de laatste 700 m maar liefst 100 hoogtemeters overbrugt! En dit laatste ook nog eens over een heel smal pad. Het brengt ons naar het gehucht Berg, dat doet zijn naam eer aan. Ali moet dit laatste stukje weer duwen. Volgens mij hebben ze Benjaminse geraadpleegd bij het uitzetten van deze route, verzucht ze. Van boven zien we dat er op de Bundesstrasse nauwelijks verkeer is. Een aantal km verderop maakt ook de route een stukje gebruik van deze weg maar gaat bij de eerste gelegenheid weer de heuvels in. Wij blijven op de weg, prima te doen! Het is nog steeds droog maar zwaar bewolkt. Het begint er echter steeds dreigender uit te zien. Rond 3 uur begint het bij het binnen rijden van Mondsee te regenen. Om 4 uur is het droog en breekt zelfs de zon door. Na 80 km zijn we bij de geplande camping aan de Irrsee aangekomen. De camping ziet er nogal troosteloos uit. Bij de Anmeldung is alles stijf op slot. We doen navraag bij een Dauercamper en worden verwezen naar een woonhuis verderop. We vragen of er in de buurt een cafe/restaurant is. Helaas, daarvoor moeten we 5 km verderop zijn. We besluiten de camping de rug toe te keren en een Gasthof in Strasswalchen, nog 10 km, te zoeken. Het wordt Hotel Lebzelter am Marktplatz. Een groot flatscreen in de kamer komt ook wel goed uit, dat wordt dus Polen-Portugal vanavond.
Tschüss, JA

• 05 Juli 2016 - 21:20

Joke:

Hallo Joop en Ali, kan nu idd weer op jullie site, dus weer een aardige klauter fiets route met veel wolkjes zo te zien :-) zo te lezen heeft ieder nadeel weer een voordeel en heb je lekker voetballen kunnen kijken en dat terwijl je op de fiets bent in een vreemd land enz enz enz. doei xxxx

• 01 Juli 2016 - 06:48

Ida/jan:

Prachtig de fiets zo geparkeerd tussen de bloeiende bloemen.
    grt Ida/Jan

• 01 Juli 2016 - 12:21

Joke:

Hoi Joop en Ali, wat weer geweldig je fiets tussen de bergbloemen. dus die bergweggetjes vallen best wel tegen, jammer dan maar een andere weg zoeken :-)
    Hier blijft het grouw en valt regelmatig wat regen. doei xx