De stal - Reisverslag uit Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu De stal - Reisverslag uit Sankt Johann im Pongau, Oostenrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

De stal

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

15 Juni 2016 | Oostenrijk, Sankt Johann im Pongau

St.Johann im Pongau, 14-06-2016
Het vorige jaar hebben we het stukVillach- St. Johann vanwege het slechte weer niet gefietst. We hopen dat we dit stuk van de Alpe-Adria nu wel kunnen fietsen. De route gaat door de Hohe Tauern, dus dat wordt flink klimmen. Het middenstuk 8 km gemiddeld 8%. Bij het ontbijt lezen we het weerbericht voor Karinthië. Dat ziet er niet best uit. Er wordt in de loop van de middag veel regen en onweer voorspeld. Dus dat wordt hoogstwaarschijnlijk weer niet kamperen. Wat gaan we doen? We beginnen “de stal” te ruiken. We beschouwen onze caravan op camping Kastenhof ook als “thuis”. Joop gaat bij het station informeren of er ruimte in de trein (EC of IC) is voor de fietsen. Reservering van fietsen is in deze treinen verplicht. Binnen 2 minuten geregeld. We zijn weer in het efficiënte gedeelte van Europa.... Vroeg in de middag rijden we de camping op. Er is werk aan de winkel. Grasmaaien, caravan van buiten schoonmaken en onze fietsen/kampeeruitrusting verzorgen. We blijven hier een paar weken. Medio juli komen de kinderen en kleinkinderen hier een paar dagen. Daarna zijn we van plan via Duitsland terug naar huis te fietsen. Maar dan moet het weer wel een beetje meewerken. We houden jullie op de hoogte!
Tschüss, JA

NB Vanuit het zuiden kwam laat in de middag een regenfront aanzetten. Het heeft de hele nacht geregend!Dus kamperen was inderdaad niks geworden.

• 15 Juni 2016 - 11:34

Maarten:

Wat jammer van het weer. Als ik het zo lees gooit dit toch een beetje roet in het eten. Hopelijk straks voor de terug reis mooier weer en hebben wij dat misschien ook. Maar jullie zijn er nu toch lang in AT kunnen jullie ook bij mij de caravan van buiten doen en maaien

• 15 Juni 2016 - 11:36

Hanny En Be.:

Ali en Joop.

Welkom op de camping.
    Juiste beslissing genomen.
    Op een enkele lange bui na , is het hier goed vertoeven.
    Sterkte met het gras knippen enz.
    Groet Hanny en Be.

• 15 Juni 2016 - 12:44

Joke:

Lieve Joop en Ali, "Oost West, thuis best ".
    Gelijk hebben jullie waarom zou je in de bergen, door regen en wind moeten gaan fietsen, terwijl er nog zo veel mooie dingen te doen zijn daar op de camping en in de omgeving.
    Jammer dat het weer niet mee speelt maar ook hier niet ben blij dat de temperatuur goed is, het is echt niet koud, wel jammer dat het af en toe wat regent en nu net zelfs aan het onweren.
    De wereld is van slag, er gebeuren te veel vervelende dingen en dit is het antwoord :-)
    Fijn dat jullie je stal hebben gevonden, veel plezier en lekker genieten, vele knuffels uut Grunn

• 15 Juni 2016 - 13:10

Ida /jan:

Nou Ali en Joop.
    Knap hoor wat jullie hebben gedaan, zo een eind fietsen en het slechte weer trotseren.
    Nou nu op de camping eerst lekker uit rusten , en dan is daar ook altijd wel wat te doen.
    Net wat je zeg gras maaien caravan schoon maken en ga zomaar door.
    Nou veel plezier en rust lekker uit.
    Groetjes Ida/ Jan

• 15 Juni 2016 - 19:43

Hans En Ria:

Als je toch bezig bent met gras knippen. Rond onze caravan staat ook genoeg maar denk aan de schotel!!!. Wij zijn in spanje en fietsen nu ongeveer 1000 km droog. Korte broek. Hempschirt en rossen. Wisselend weer maar droog. Over week naar huis en dan naar kastenhof.Wij denken pas eind juli.