Het laatste traject in Kroatië - Reisverslag uit Split, Kroatië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Het laatste traject in Kroatië - Reisverslag uit Split, Kroatië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Het laatste traject in Kroatië

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

03 Juni 2016 | Kroatië, Split

Split, 03-06-2016
Om 4 uur vanochtend worden we gewekt door regen op het tentdak. Omdraaien en verder slapen. Dat lukt prima, dat getik is slaapopwekkend. Over een paar uur zien we wel verder... Om half 8 regent het inderdaad niet meer en de tent gaat bijna droog de tas in. Vandaag maar 30 km te gaan naar Split. Eerst is het zonnig, maar boven de bergen verzamelen zich inktzwarte wolken. Houden we het droog tot Split? Nee, halverwege moet de regenjas aan. Pff, warm! Gelukkig kan de jas na 10 min. weer uit. Totdat we bij het gereserveerde appartement komen houden we het droog. Wel een enorme donderklap maar meer niet. Eenmaal geïnstalleerd begint het te regenen. Geeft niet, we hebben het “druk”. We gaan, op de kleren die we aanhebben na, alles wassen wat wasbaar is. Het zeer luxe appartement heeft namelijk een wasmachine, die we dus uitgebreid gebruiken. En ook een afwasmachine die we niet gebruiken. Verder hebben we de beschikking over een smaakvol ingerichte woonkamer, een slaapkamer met kinderledikant (!) een keuken, badkamer ,tuin en garage. Voor de nieuwsgierigen: Apartement Four Seasons. “s Middags lopen we naar de haven om een hut te reserveren aan boord van een ferry naar Ancona ( zondagavond). We fietsen dan via Italië en Slovenië naar Oostenrijk. Maar eerst gaan we morgen Split bewonderen.
Do videnja, JA

• 04 Juni 2016 - 00:05

Joke:

Wat een heerlijk appartement met alles er op en aan, zo kan je het zeker wel 2 dagen vol houden in Split.
    Tijd gaat wel snel, geniet nog even van Kroatie, vele knuffels van hier xxxx