Eiland-hoppen - Reisverslag uit Lopar, Kroatië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Eiland-hoppen - Reisverslag uit Lopar, Kroatië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Eiland-hoppen

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

24 Mei 2016 | Kroatië, Lopar

Lopar, 24-05-2016
Eiland-hoppen neemt de nodige tijd. We hebben de keuze uit twee boten naar Lopar op Rab (nog steeds laagseizoen). De ochtendboot om 7.20 of de avondboot om 18.20. Naar de boot is het nog 15 km fietsen met heuveltjes. Dat betekent, als we de vroege boot nemen, om 5 uur opstaan. Nou nee! We slapen uit en blijven nog wat in bed hangen. In de loop van de ochtend wandelen we naar de boulevard van Malinska. Wat is hier alles keurig verzorgd, het lijkt Zwitserland wel. Wat een verschil met het rommelige Griekenland. We verkassen ons van terras naar terras. In de zon is het heerlijk, uit de wind. De Bora waait, een koude wind uit het noordoosten. Rond 3 uur zijn we weer in het appartement en pakken onze spullen in. Intussen is Katica, de eigenaresse van Apartments Lea, ook weer aanwezig. Dus kletsen de dames weer heel wat af. Normaal moet je voor 12 uur uitchecken, maar omdat het niet druk is vindt K. dat onzin. Ze weet dat we de late boot nemen, dus we kunnen blijven zolang als nodig is. Als het loket open gaat zijn we eersten om een kaartje kopen.We moeten nu ook voor de fietsen betalen, zelfs meer dan het kaartje voor onszelf. Maar het blijft goedkoop . We hebben nog tijd om een pilsje te drinken voordat de boot vertrekt, stipt op tijd. Binnen 10 min. na aankomst (ook op tijd, 19.50) in Lopar zijn we al bij Apartman Simona. We hebben geen zin om zo laat nog de tent op te zetten. Doen we morgen wel weer.
Do videna, JA

• 24 Mei 2016 - 21:52

Hanny En Be.:

Hallo Ali en Joop.
    Toch fijn dat jullie zo genieten. Wij weten dat jullie door een prachtig land fietsen.
    Ook het eiland is prachtig.

En dan de kustweg van Rijeka naar Dubrovnik. PRACHTIG!!!
    hET IS DENK IK WEL 500 KM MAAR JULLIE HEBBEN TIJD GENOEG.

Vorig jaar hebben wij ook ongeveer die reis gemaakt.

Wij zijn nu in Bratislava aan de Donau in Slowakije.
    Genieten ook volop.

Groet en liefs van Hanny en Be.

• 24 Mei 2016 - 22:13

Joke:

Hallo fam, dat ziet er weer gezellig en knus uit, zo op een terrasje met een glaasje in de hand en de bootjes op de achtergrond, oh wat heb ik zin om weg te gaan :-) Lekker genieten en zien wel waar jullie heen gaan, vele knuffels van mij :-)