Gewoon weer fietsen - Reisverslag uit Korinthe, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Gewoon weer fietsen - Reisverslag uit Korinthe, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Gewoon weer fietsen

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

14 Mei 2016 | Griekenland, Korinthe

Lecheo,13-05-2016
Auto met chauffeur gaat €550 kosten... Wij besluiten gewoon naar Patras te gaan fietsen om daar zelf het e.e.a te regelen. Vandaag gaan we eerst op weg naar Korinthe, weer naar camping Blue Dolphin. We gaan wederom de grote weg op naar Athene. Prima te doen, de weg heeft brede schouders en het is niet druk. Mooie lange klimmen van 6-7%. Het zonnig en warm weer, een graad of 30 maar met een lekkere verkoelende zeewind. We komen langs Agnous Monastary of the Koimesis. We nemen een kijkje. Het is een eeuwenoud vrouwenklooster, byzantijns van oorsprong. De kapel met fresco's en iconen is wonderschoon. Bij een koffietentje onderweg verwent de eigenaresse ons met een bakje vers geplukte moerbeivruchten. Zij houdt, zoals zoveel Grieken, een moestuin bij. En fruitbomen dus. Ali vindt de Griekse vrouwen aardiger dan de Griekse macho mannen. Veel geblaat en weinig wol, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. We klimmen rustig door en 's middags drinken we bij een wegrestaurant een colaatje. Even verderop ligt de afslag naar een kleinere weg die wij willen nemen. We informeren nog even bij de eigenaar. Hij fietst zelf en zegt dat het een schitterende weg door de bergen is. Nog een paar kilometer licht klimmen en dan afdalen naar zee. De afdaling is inderdaad spectaculair. Daarna nog 20 km klimmen en dalen langs de kustweg. Voordat we de laatste paar km naar de camping fietsen trakteren we onszelf op een koel biertje in het centrum van Korinthe.
Adio,JA

• 14 Mei 2016 - 19:58

Ida/Jan:

Nou dat is een hoop geld voor auto met chauffeur.
    Wat is dat water van die zee mooi blauw zeg.
    De temperatuur is hier behoorlijk gezakt , nu om 20uur is het nog maar 8 graden.
    Wij zitten weer in drenthe in ons vakantie woning, en hebben de houtkachel lekker branden hoor.
    Dat is goed vertoeven op een camping aan zee met een tupratuur van 30 graden.
    groetjes Ida Jan.

• 14 Mei 2016 - 20:02

Hanny En Be:

Hallo Ali en Joop.

Het is nu dus warm bij jullie, geniet er van.
    Neem op tijd een lekker biertje anders droog je soms uit.
    Komen jullie ook op de terugweg langs Kastenhof??

Wij gaan a.s. Dinsdag17/5 beginnen aan de fietsroute Wenen/Boedapest.
    Wij gaan het rustig aan doen.
    Hopen rond 15/6 voor een paar weken te arriveren op camping Kastenhof.

Het is hier een dag of 10 prachtig weer geweest. Rond 25 graden.

Maar vandaag is het weer winter , het is een graad of 8 nu.
    En echt zomerweer zit er voorlopig niet in. Graad of 15 wordt het met wisselvallig weer.

Wij wensen jullie veel fietsplezier.
    Tot horens,

Groet Hanny en Be.

• 14 Mei 2016 - 20:39

Joke:

Hallo Joop en Ali, dat ziet er weer geweldig uit zo uit de bergen komen en dan de zee in duiken :-)
    Dan heeft die baas wel gelijk gehad.
    Wat een plaatje het vrouwen klooster, zo onverwachts en zo mooi, tja dat mis je wel als je hier in de kou zit bij te komen van al die zware nachten puf puf, heel wat anders dan dat gepuf van jullie, zou nu op dit moment wel met jullie willen ruilen in een tentje aan zee zitten, het fietsen laat ik met veel liefde aan jullie over.
    Vele knuffels en die 550 euro's heb je dan lekker in je portemonnee kunnen houden xxxx :-)

• 15 Mei 2016 - 19:36

Lianne Ruedisueli:

Hoi hoi
    Wat een mooie plaatjes zeg en ook van die mooie verhalen erbij
    Net of we er zelf bij zijn
    Nou blijf schrijven en fotos maken ik verheug me er op
    Veel plezier en fiets ze