Bootjes te huur - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Bootjes te huur - Reisverslag uit Nauplion, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Bootjes te huur

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

10 Mei 2016 | Griekenland, Nauplion

Drepano, 10-05-2016
Nadat we haast alle kleding die we bij ons hebben in de wasmachine (eindelijk) hebben gestopt, nuttigen we een laat ontbijt op ons terras. Een hele dag op het strand (28°) is niet aan ons besteed. We fietsen naar het 10 km. verderop gelegen Nafplio, een van de mooiste steden van Griekenland. Na de bevrijdingsoorlog tegen de Turken was het kortstondig de hoofdstad van Griekenland. Een mooie, gezellige stad maar nu al erg toeristisch. We kunnen ons voorstellen dat het 's avonds super gezellig is met al die terrasjes en de verlichting vesting boven de stad. We nemen een kijkje bij de haven en vergapen ons aan de enorme jachten die hier afgemeerd liggen. Dit hebben we zelfs in bv Saint Tropez, Nice of Monaco niet gezien. We zien allerlei informatiestands te staan en bij navraag blijkt het een showdag(en) te zijn. We raken aan de praat met bemanningsleden van het mooiste jacht. Ali vist of ze misschien binnen mag kijken. Nee dus. Wel zijn ze erg openhartig en vertellen dat de 'kleinste' boot ongeveer 5000 euro per dag (laagseizoen) kost. De boten zijn in Griekenland gebouwd en varen onder Maltese vlag.... Ze zijn ook allemaal uitgerust met “James Bond” speelgoedjes. We brengen nog een paar uurtjes door op het strand. Vroeg op bed en vroeg op, het wordt warm en we gaan de bergen weer in .
Adio, JA

• 10 Mei 2016 - 22:45

Ans Van Nieuwburg:

Wat jammer dat jullie geen boot gekocht hebben. Nu is het weer fietsen ipv varen! Geniet van jullie mooie reis. Ans

• 11 Mei 2016 - 07:49

Ida /Jan:

Nou Ali en Joop dat is wat he al die mooie jachten ,maar dat is voor als niet weg gelegt maar even kwijlen mag ook wel niet dan.
    Chris en Noro zijn op de camping aan gekopmen het is heel stil er is niemand aan wezig zeggn hun z zijn alleen.
    Op de wal waar Be staat hebben ze alle bomen gekapt,nou mensen kregen ook wl een hoop rommel op hun tenten hoor.
    Groetjes Ida/Jan

• 11 Mei 2016 - 09:42

Joke:

Hallo Joop en Ali
    Jammer dat je niet kan kijken op zo'n jacht, :-) denk dat in Griekenland en Turkije er meerdere dure schepen varen, wij komen ze daar ook tegen en genieten alleen al van het zien ervan.
    Over zien gesproken wat ziet het er toch heerlijk uit daar op de camping zo vlak aan zee, heb er ook veel zin in
    mis het relaxte gedoe wel heel erg ben ook aan een luie vakantie toe.
    Vele knuffels van ons en verheug me op de volgende plaatjes xx