Eerste Paasdag - Reisverslag uit Kephalonia, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Eerste Paasdag - Reisverslag uit Kephalonia, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Eerste Paasdag

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

02 Mei 2016 | Griekenland, Kephalonia

Poros, 01-05-2016
Joop heeft gisteravond de route van vandaag bestudeerd op het programma Bikemap. Deze geeft per kilometer nauwkeurig het hoogteverloop aan. Ali heeft geen zin meer in al die klimverrassingen. Er zit één raar kort piekje in, maar vooruit. We worden door de eigenaresse van Hotel Marina uitgezwaaid. Overal onderweg worden we vergezeld door de geur van lam aan het spit. Ook luide knallen van vuurwerk begeleiden ons. Alle winkels zijn gesloten. Wij lunchen met een voorverpakt broodje in een bushalte. De route is niet zo spectaculair als die van gisteren. Het weer ook niet, bewolkt. We hebben nu oog voor andere dingen, zoals het afval dat overal wordt neergesmeten. De uitbundige groei en bloei maakt veel goed. In het eerste dorpje na de bushalte worden we uitgenodigd mee te eten en te drinken! Er wordt gelijk een bord volgestapeld met lamsvlees, worstjes en feta. En er wordt een groot blik bier naast gezet. We eten een beetje en nippen aan het bier. Met heeft veel lol om ons! Er wordt nog wat extra vuurwerk afgeknald. Wij gaan weer verder en komen het rare piekje tegen. Joop moet nu van de fiets, Ali is er al eerder uit. In minder dan 400m gaat de weg 82 meter omhoog, bijna de Martinitoren dus. We komen nu uit op de hoofdweg, die is heel rustig. Met een zeer geleidelijke klim gaan we nu naar het hoogste punt van vandaag. Het enige obstakel dat we tegenkomen is een kudde geiten. Na een korte, steile afdaling bereiken we Poros. Ook hier geen camping. Het hotelletje is al geboekt.
Antio, JA

• 02 Mei 2016 - 07:33

Ida/Jan:

Nou dat zag er allemaal god uit dat lam aan het spit,lekker hoor,wat leuk dat de mensen zo gastvrij zijn dat jullie zo aan kunnen schuiven om mee te eten en een biertje mee te drinken gezelig hoor.
    Wat een rommel langs de straat halen ze daar het vuil niet op dan of ivm feestdag.
    Het weer word hier nu ook beter ze voorspellen voor de hele week mooi weer maar s nachts toch nog nacht vorst.
    Ali/Joop verder een goede reis en we kjiken uit naar het volgende bericht van jullie leuk hoor.
    Ida/Jan

• 02 Mei 2016 - 09:58

Hanny En Be:

Ook vandaag veel plezier en zorg dat er flink wat km op de teller komen.
    Wij kunnen ons goed voorstellen hoe he allemaal gaat. Wij zijn verschillende keren in Griekenland/Turkije geweest.
    Mooi weer en een prachtige zee.
    Veel sukses. Hanny en Be.

Ik wil ook Ida en Jan groeten en Mary en Fred.

• 03 Mei 2016 - 08:41

Joke:

He Joop en Ali, dat ziet er gezellig uit en zo maar aansluiten en gratis eten wat wil je nog meer :-)
    Respect voor jullie al die bergtoppen, ik zou al moeite hebben met er tegen op lopen.
    Maar goed mijn hobby is weer wat anders.
    Ga zo slapen ben gisteren bij FC geweest en nadien aan het werk dus heb mijn bedje nu wel verdiend.
    Vele knuffels en fietse, ik ga pitten xxxx